دبیر ستاد حقوق بشر: غرب از پناهجویان سوری سوء استفاده می‌کند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: نشست مشترک ایران و ایتالیا ، تعاملات سازنده و انتقال تجربیات قضایی خوبی را برای دو کشور رقم می زند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر محمدجواد لاریجانی درحاشیه دومین نشست تخصصی حقوق بشر در نظام های عدالت کیفری ایران و ایتالیا که صبح امروز برگزار شد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : این دومین نشستی است که بین قضات عالیرتبه، مسئولان قضایی و حقوقدانان دو کشور برگزار می شود که با ابتکار پروفسور بسیونی از دانشمندان معروف این فن و مصری الاصل صورت گرفته است.

وی گفت: در این نشست ما تجربیات بزرگ خود را در بنای یک نظام سیاسی مدنی مبتنی بر عقلانیت اسلامی با تفکر سکولار لیبرال غرب به مقایسه گذاشتیم.

لاریجانی افزود: منطق ایران تعامل معنادار است و محور این جلسه نیز حقوق بشر در حوزه قوانین ما و به خصوص قوانین کیفری است که ببینیم در ایتالیا چه تجربیاتی در این زمینه وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما در این نشست به مسائل مربوط به حقوق محکوم و تجربیات متخصصان ایتالیایی در نظام قضایی آنها دست خواهیم یافت.

لاریجانی گفت: دو کشور توانمندی ها و دستاوردهای حقوقی خود را در اختیار هم خواهند گذاشت .

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ضمن قدردانی از بسیونی تاکید کرد: تلاش ایشان مبنای یک دیالوگ معنادار، محتوایی و به دور از سوء ظن را پایه ریزی کرد که مدلی برای تعاملات آینده بین فرهنگ های مختلف خواهد بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه گفت: پناهجویان سوری به ابزاری برای سوء استفاده و تبلیغات سیاسی غرب تبدیل شده اند.

محمد جواد لاریجانی افزود: کشورهایی که خودشان پشتیبان گروه های تروریستی هستند امروز از باب دلسوزی از مسئله پناهجویان سوری سوء استفاده می کنند تا اغراض قبلی خودشان را پیگیری کنند .

وی گفت: آمریکایی ها می گویند مسئله پناهجویان سوری به علت حضور بشار اسد است در حالی که همه می دانند این موضوع به علت استقرار  شبکه عظیم تروریستی در آنجاست.

لاریجانی افزود: مسئله پناهجویان بسیار غم انگیز و محصول سیاست های بسیار غیرانسانی غرب است و از طرف دیگر زمینه سوء استفاده سیاست های آنها را فراهم کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    11 1
    حتما سر هر موضوعی باید بگید غرب بده؟ وقتی داره یه کار درست انجام میده بگید خوبه دیگه