واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد بشار اسد رئیس جمهور سوریه افزایش حمایت روسیه را بدان علت خواستار شده که در حال از دست دادن کنترل این کشور است.

باراک اوباما که در پایگاه نظامی فورت مید در شرق آمریکا سخن می گفت افزود به نظر می رسد اسد به حد کافی دچار نگرانی شده است که مشاوران روس را به این کشور دعوت کرده و ارسال تجهیزات روسیه را خواستار شده است.
وی افزود این پیام را به روسها می دهیم که شما نمی توانید راهبردی را در سوریه ادامه دهید که محکوم به شکست است.
وی تاکید کرد به رغم افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه ، واشنگتن مسیر عملیات خود علیه داعش را در در عراق و سوریه تغییر نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن ، روسیه از حامیان اصلی بشار اسد است و در خشونت ها و ناآرامی های سوریه همواره حمایت های مالی و تسلیحاتی خود را در اختیار اسد قرار داده است ؛ خشونت هایی که نزدیک به پنج سال از آغاز آن می گذرد.
اوباما به روسیه هشدار داد ادامه حمایت ها از اسد ممکن است با تشدید خشونت های شبه نظامیان در روسیه نتیجه عکس داشته باشد.

وی افزود روس ها باید در مقایسه با گذشته اندکی هوشیارتر شده باشند زیرا داعش آنها را بیش از ما به شیوه های مختلف تهدید کرده است. جمعیت کثیر مسلمان در این کشور حضور دارند که از دیرباز مشکلات بسیاری در روسیه ایجاد کرده اند به همین منظور گمان می رود راهبردی که آنها در حمایت از اسد در پیش گرفته اند اشتباهی بزرگ باشد.
اوباما و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار است در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کنند اما دیدار آنها با یکدیگر هنوز مشخص نیست.
بیش از 250 هزار نفر در خشونت های سوریه جان باخته اند و میلیون ها نفر در این کشور بی خانمان شده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    18 91
    به نظر میاد تهدید به ایجاد ناآرامی در روسیه در متن هشدار اوباما است . روسیه فقط نقش ابرقدرت را بازی میکند و عملا توخالی است .
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    مرگ بر آمریکا