انتخاب نوشت: مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که باوجود توافق هسته ای، به فعالیت خود در رابطه با استقرار سامانه دفاع موشکی در خلیج فارس ادامه خواهند داد.

مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که با وجود توافق هسته ای، به فعالیت خود در رابطه با استقرار سامانه دفاع موشکی در خلیج فارس ادامه خواهند داد.

به گزارش «انتخاب»، مقامات پنتاگون می گویند که ایران بزرگترین ذخایر موشک های کروز کوتاه و میان برد و موشک های بالستیک در منطقه را داراست.

رابرت شر معاون وزیر دفاع در امور راهبردی گفت وزارت دفاع آمریکا تلاش می کند سامانه دفاع موشکی را در خلیج فارس عملی کند زیرا توافق هسته ای ایران مانع استفاده ایران از موشک های بالستیک نمی گردد.

وی در کمیته فرعی نیروهای مسلح در مجلس سنا تاکید کرد شکی نیست که فعالیت موشک بالستیک ایران برای آمریکا ، اروپا، اسراییل و کشورهای خلیج (فارس) خطرناک است.

وی افزود بزرگترین اشتباه این است که بعد از اجرای توافقنامه هسته ای ایران بگوییم حالا می توانیم احتیاط را کنار بگذاریم.

اوباما و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در نشست ماه مه بر تشکیل برنامه دفاع موشکی تاکید کردند . آمریکا تلاش می کند به این شکل نگرانی هم پیمانان خلیجی خود را برطرف کند.
این کشورها از افزایش توان ایران بعد از لغو تحریم های اقتصادی نگران هستند.

مایکل ترونولون از مسؤولان سابق پدافند هوایی و موشکی آمریکا گفت آمریکا و کشورهای خلیج «فارس» باید خطرات احتمالی این برنامه موشکی را بررسی کنند هر چند پیشرفت در امنیت الکترونیکی خطرهای احتمالی را کاهش می دهد.

وی افزود خرید سیستم موشکی جدید اولویت نیست بلکه باید برای از بین بردن موانع موجود و همکاری میان کشورهای حوزه خلیج (فارس) تلاش کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =