ایسنا نوشت:وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات مهر و مودت خود را به جامعه عرضه داشته و خود را خدمتگذار مردم می داند، تاکید کرد: این وزارتخانه صلابت و اقتدار خود را به رخ دشمنان می‌کشد و فرصت کوچکترین عرض اندامی را به دشمنان و بدخواهان کشورمان نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س)، افزود: اقشار جامعه باید امنیت و آرامش داشته باشند، اما نباید فضای امنیتی در جامعه حکمفرما باشد که این فضا با اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی مناسبتی ندارد.

وی ادامه داد: امنیت در جامعه باید به گونه ای باشد که مردم این امنیت را به خوبی احساس کنند و هنگامی امنیت در جامعه ملموس می شود که با فضای آرامش، نشاط و شادکامی همراه باشد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با مسئولان دستگاه‌های امنیتی همواره بر لزوم وجود امنیت و احساس آن در جامعه تاکید کرده‌اند خاطرنشان کرد: امنیت زمانی در جامعه ملموس است که همراه با فضای شادکامی و نشاط باشد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات رسالت ایجاد امنیت برای مردم را برعهده گرفته است، اظهار داشت: این وزارتخانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مجموعه ای ولایتمدار، متدین، قانونگرا و پایبند به اسلام و انقلاب است که بر اساس شرع مقدس و آموزه های دینی و اخلاقی و قانونی، به دنبال تامین امنیت برای مردم می باشد.

علوی، راهبرد این وزارتخانه را «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» و دفع حداقلی و جذب حداکثری دانست و گفت: امنیت در جامعه هنگامی آسایش و آرامش مردم را به دنبال خواهد داشت و فضای خلاقیت، نوآوری، امید و نشاط را در جامعه شکل می دهد که فضای همدلی و همزبانی میان همه مردم و مسوولان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در یک جامعه، اختلاف نظر و سلایق مختلف هنری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امری اجتناب‌ناپذیر و طبیعی است گفت: لازمه وجود سلایق مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی، این نیست که در برابر یکدیگر قرار بگیریم و خصومت‌ها را تشدید کنیم بلکه راهکار این امر، تضارب آراء و گسترش مباحث علمی است.

علوی افزود: دولت یازدهم سیاست خود را بر همین مسئله قرار داده؛ ترکیب کابینه این دولت نشان می‌دهد که از سلایق مختلف در این دولت حضور دارند ولی با نهایت انسجام و همدلی در این شرایط سخت کشور، در حال خدمت‌ هستند.این الگو می‌تواند در سطح جامعه هم پیاده شود و به جای اینکه یک جریان سیاسی خاص حاکم باشد و دیگران را کنار بزند و موجب عقده افزایی به حاشیه‌راندگان شود، همه گروه‌هایی که ولایت را قبول دارند زیر چتر رهبری حضور داشته و به کار و فعالیت بپردازند.

علوی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و افزود: امیدواریم مردم از هم اکنون با آرامش و نشاط، با انگیزه و عاقلانه به فکر انتخاب نمایندگان خود باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: کسانی که نامزد می‌شوند و همچنین حامیان آنها، ملتزم به چارچوب‌های قانونی باشند و به تخریب دیگران نپردازند و به این ترتیب، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و بانشاط باشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    6 0
    دست مريزاد و خسته نباشيد .اين امنيت رو مديون شماييم...