خبرگزاری صدا و سیما نوشت:خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه نباید فریب لبخند آمریکای دشمن را خورد گفت: آمریکا را خوب بشناسید و فراموش نکنید که آمریکای امروز همان آمریکای جنایتکار و خونریز دیروز است.

 آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: آمریکا می خواهد داعش را اداره کند و به دروغ می گوید که می خواهد آن را ریشه کن کند.

آمریکا نمی خواهد داعش از بین برود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایت‌های داعش در منطقه و آوارگی مردم کشورهای سوریه و عراق گفت: امروز می بینید که مردم این کشورها خانه و کاشانه خود را به دلیل جنایت‌های کثیف داعش رها می‌کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: امریکا که ادعا می کند با ائتلاف برخی از کشورها می خواهد ریشه داعش را بکند دروغ می گوید، امریکا نمی خواهد داعش از بین برود آنجا که اراده می کند به داعش اجازه می دهد کشتار کند و آنجا که نمی خواهد به او اجازه نمی دهد.

مخالفت علنی مردم انگلیس با حضور نتانیاهو در این کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مخالفت علنی مردم انگلیس با حضور نتانیاهو در کشورشان اشاره کرد و گفت: امروز با شعار مردم آزاده انگلیس علیه نتانیاهو مواجه هستیم که خواستار محاکمه او هستند به طوری که تاکنون 103 هزار نفر از مردم انگلیس با امضا خواهان محاکمه نتانیاهو، این جنایتکار جنگی هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: حرکت تنفر از اسرائیل که از ایران شروع شده است دارد به دنیا سرایت می کند.

عربستان مدام حجاج را به خواندن قرآن فرا می خواند ولی خودش به آن عمل نمی کند

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به ادامه جنایت های نظام حاکم بر عربستان علیه مردم یمن گفت: این نظام که در این ایام در مسجدالحرام و مسجدالنبی مدام حجاج را به خواندن قرآن فرا می خواند ما هم توصیه می کنیم که شما هم قرآن بخوانید و به آن عمل کنید.

روزانه 500 طلاق در کشور رخ می دهد

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه افزود: متأسفانه امروز از هر چهار ازدواج یکی به طلاق منجر می شود و جای تأسف دارد که این طلاق ها به صورت توافقی صورت می گیرد، اصطلاح جدیدی که به تازگی باب شده است.

وی اضافه کرد: روزانه 500 طلاق در کشور رخ می دهد.

تاکید اسلام بر مسئله ازدواج

خطیب جمعه تهران با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) با صدیقه کبری (س) گفت: مسئله ازدواج امر مهمی است و در دین اسلام بر آن تاکید فراوان شده است و باید معیار در این امر مهم بر مسائل ایمان، خودشناسی، پایبند نبودن به ظلم، انقلابی بودن و پیروی ولایت باشد.

وی افزود: متأسفانه امروز آنچه مبنای ازدواج قرار گرفته زیبایی، پول، مقام، ماشین، خانه و حقوق مکفی است که می بینیم به فروپاشی خانواده ها منجر شده است.

مرحوم طالقانی عالمی مجاهد بود

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به سالروز فوت مرحوم طالقانی گفت: وی عالمی مبارز ، پرتلاش و مجاهد بود که هرگز زندگی و مشکلاتش در روح او خللی ایجاد نکرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین یاد آیت الله مدنی یکی از شهدای محراب را گرامی داشت.

جنایت هفدهم شهریور هیچ گاه فراموش نمی شود

وی همچنین به واقعه هفدهم شهریور اشاره کرد و افزود: این واقعه دو روی یک سکه بود، از یک طرف جنایت شاه بود که به امر امریکا صورت می گرفت، جنایتی که هیچ گاه فراموش نمی شود و طرف دیگر مقاومت مردم و شهادت طلبی آنان بود.

خداوند بر روی زمین به کسانی که نعمت و قدرت می‌دهد، برای استفاده مردم است

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان و آنهایی که قدرت در دست دارند، گفت: بر اساس سخن معصوم (ع)، خداوند بر روی زمین به کسانی که نعمت و قدرت می‌دهد، برای استفاده مردم است.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: اگر مسئولان مردم را فراموش کنند، قدرت و نعمت از آنها گرفته می‌شود و به دیگری سپرده خواهد شد.

وی گفت: قرآن برای انسان حالت‌های مختلفی بیان می‌کند که یکی از آنها این است که اگر بدی به او برسد، جزع می کند و اگر به خواسته های دنیوی برسد انحصارطلب می شود.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه شرّ در جهان وجود ندارد و از امور نسبی است افزود: تمام شرور به عدم برمی‌گردد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت:‌ ریشه همه اینها حبّ دنیا و جهل انسان است و انسان هایی که تمام ارزش ها را در دنیا خلاصه می کنند گرفتار می شوند .

وی افزود: حب دنیا برای انسان تا جایی است که اگر فردی به کسی یا چیزی که می خواهد نرسد، اقدام به خودکشی می‌کند و در دوران شاه نیز از این اتفاقات افتاد.

مسئله دنیا می تواند بر روح انسان اثر بگذارد و به خاطر دنیا اقدام به خودکشی می‌کند

آیت الله موحدی کرمانی گفت: مسئله دنیا می تواند بر روح انسان اثر بگذارد و به خاطر دنیا اقدام به خودکشی می‌کند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اگر انسان به دلیل ابتلا و امتحان خداوند چیزی را از دست بدهد، خود را خوار شده می داند اما آنچه نزد خداوند انسان را عزیزمی کند، این است که انسان باید به یاد یتیمان و مساکین باشد و به دنیا عشق نداشته باشد .

وی گفت: بسیاری از چیزها که انسان از آنها بدش می آید خدا بر انسان حکم کرده و خیر انسان در ‌آنهاست.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: انسان باید با دشمن ارزش‌ها بجنگد و پول را در راه خدا خرج کند چرا که شهادت حیات ابدی است.

وی گفت: ریشه اعتقاد به شر جهل انسان است و انسان باید در جاهایی که ضیافت خانه خداست حضور پیدا کند و درود بر انسان هایی که به دنبال چنین چیزهایی هستند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =