دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید بازیکنانی مانند دژاگه با اینکه خارج از ایران بزرگ شده‌اند اما باید عرف ایران را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا اسدی؛ او حالا دبیر کل فدراسیون فوتبال است. کسی که بخشی از مسائل کمیته اخلاق به او بازمی گردد. با این مسئول فدراسیون فوتبال كه حضورش حاشیه‌های زیادی در پی داشت، گفت و گوی مفصلی انجام داده ایم که بخشی از آن را می خوانید.

متن کامل این گفت و گو در روزهای آینده در خبرآنلاین منتشر می شود.

درباره فرق بین فساد و برخورد مصداقی با مدل مو و ... شما چه نظری دارید؟ مثلا خود آقای دهداری اینطور نبوده که به این مسائل ریز گیر بدهد.

آقای پرویز دهداری یک آدم مومن متعهد مسلمان بود و من خودم شهادت می دهم. ایشان بسیار با شخصیت بود و اهل ریا نبود و با صراحت حرفش را می زد. در زمان ما آقای علی مرتضوی نماز جماعت را می خواندند و ایشان با فروتنی نفر دوم می ایستادند. ولی اهل ریا نبودند.

به بچه های تیم هم خیلی گیر نمی داد.

روش تربیتی هر کس فرق می کند؛ من از خیلی از علما هم شنیدم که روش تربیتی این است که با اجبار خیلی چیزها را انجام نمی دهند. بحث فساد یک بحث موضعی کوچک و یک بحث کلان بزرگ دارد. سوال اینجاست که ما باید کوچک ها را رها کنیم و کلان ها را بچسبیم یا نه این دو در امتداد هم است، یا این که ما باید ببینیم اینها داخل کشور است یا بیرون کشور، یا در جامعه ما رواج دارد یا ببینیم از نظر ارشادی و تنبیهی تغییری در این ساختار اتفاق می افتد یا اگر این کار را می کنیم پیشگیری می کند یا نه؛ اتفاقی که می افتد به خاطر وجود یک خلا در جامعه یا یک تقلید کورکورانه است که حوزه آن فرهنگی است و این حوزه هم با ارشاد و آموزش حل می شود. شما اول آموزش می دهید بعد تبدیل به ملکه رفتاری می شود و بعد پرورش.

این که تن بازیکن ملی پوش لباس می کنید را قبول دارید؟

شما باید ببینید سلیقه مخاطبتان چگونه است. من از شما سوال می کنم سلیقه مخاطب عام کشور ما در حوزه فوتبال به نظر شما خالکوبی را قبول دارند؟

ما هم قبول نداریم ولی بازیکنی که از بچگی خارج از کشور بوده...

آنها از استثناها هستند.

ولی ما تن این بازیکن لباس آستین بلند می پوشیم.

یک نفر که از خارج از کشور به اینجا آمده، آنجا حدود حجابش را رعایت نمی کرده، ولی در ایران چون خارج از کشور بوده می تواند همینطور راحت بگردد؟ شما هم نمی توانید قوانین کشورهای دیگر را زیر پا بگذارید. شما یک عرف رفتاری قابل قبول را برای هر شیوه رفتاری باید داشته باشید. کسانی که از خارج از کشور می آید آنجا حجاب کامل ندارند ولی اینجا باید عرف را رعایت کنند.

به نظر می رسد دژاگه و آزمون خیلی حرفه ای تر این تذکرها را می پذیرند وقتی شما می گویید معیارهای کشور ما این است اینجا رعایت کنید و دیدیم که بچه های پذیرنده تری هستند.

بسیار بچه های خوبی هستند و ما اصلا با اینها مشکلی نداریم و از غیرتی که دارند واقعا لذت می بریم. اینها مسائل کوچک و حاشیه ای هستند.

 

43 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =