ایرنا نوشت: یک نشریه صهیونیستی به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت: توافق هسته ای طبق برنامه پس از 17 سپتامبر (26 شهریور) به عنوان مهلت تعیین شده برای بررسی توافق در کنگره، اجرایی خواهد شد.

یک نشریه صهیونیستی به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت: توافق هسته ای طبق برنامه پس از 17 سپتامبر (26 شهریور) به عنوان مهلت تعیین شده برای بررسی توافق در کنگره، اجرایی خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی 'جروزالم پست' با اشاره به این که مقام مذکور (که نامش فاش نشده) چهارشنبه شب این مطلب را به این روزنامه گفته است، افزود: دولت 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا با این پیش بینی که توافق هسته ای از هر گونه رای گیری در کنگره جان سالم به در خواهد برد، در حال حاضر خود را برای راهبرد جدید جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در تعویق انداختن زمان رای گیری آماده می کند.
جمهوری خواهان در حال حاضر چنین استدلال می کنند که کاخ سفید نتوانسته است همه مدارک مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را در اختیار کنگره قرار دهند و به 'توافقات جانبی' بین آژانس بین المللی انرژی هسته ای و تهران اشاره دارند که اجرای توافق کلی تر به آن بستگی دارد.
این در حالی است که کاخ سفید می گوید چنین توافقاتی شامل توافقات جانبی نیست و در واقع تعامل بین آژانس ویک کشور عضو این سازمان است.
'ند پرایس' سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: متن برجام مجموعه ای از اقدامات و معیارها را برای تصویب و اجرا تعیین کرده است و دولت قصد دارد به تعهداتمان در این زمینه پایبند باشد.
جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال قطعنامه ای هستند که دولت اوباما را به دلیل پیروی نکردن از قانون بازنگری توافق هسته ای تحت پیگرد قرار می دهد.
مجلس نمایندگان آمریکا قرار بود روز چهارشنبه یک پیشنهاد آیین نامه ای را برای آغاز بحث ها به رای بگذارند اما پس از آن که برخی از جمهوریخواهان گفتند، خواستار ارائه اطلاعات بیشتری از سوی دولت باراک اوباما در خصوص توافق هستند ، این پیشنهاد مسکوت ماند.
طبق قانون مصوب در ماه مه ، کنگره تا روز 17 سپتامبر (26 شهریور) زمان دارد تا قطعنامه مربوط به توافق هسته ای ایران را به رای بگذارد.
این در حالی است که اوباما از آرای کافی برای حفظ قدرت وتوی مصوبه احتمالی کنگره برخوردار شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =