هاشمی رفسنجانی دوستی ها و دشمنی های سیاسی را نسبت به خود تحلیل کرد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می گوید: در اصول و مبانی فکری اعتدالی خود همواره ثابت بوده‌ام.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که به همین دلیل هم در مقطعی از زمان اصلاح طلبان افراطی و در مقطعی دیگر اصولگرایان افراطی به دلیل حبّ و بغض‌های افراط‌گرایانه‌شان رفتاری دوگانه با من داشته‌اند.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی و عمومی انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز در پاسخ به سوال یکی از حاضران در مورد مبانی فکری و اعتقادی خود از جوانی تاکنون، با اشاره به اینکه تمام اصولی که از قرآن، روایات و مدرسین خود به ویژه امام راحل یاد گرفته‌ام، شیوه اعتدال‌گرایی است، اظهار داشت: مبارزه و مسؤولیت‌های مختلف کشور نیز بر اعتدال در تمامی زمینه‌ها و مراحل زندگی بشر صحه می‌گذارد. امام راحل نیز در زندگی شخصی، علاوه بر اینکه از زهد فروشی و ریا به شدت پرهیز داشتند و به طور کامل مشی اعتدال گرایانه را رعایت می‌کردند، همواره به شاگردان خود نیز به حفظ حالت اعتدال تأکید داشتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه روش افراط و تفریط مقطعی، ناکارآمد و نهایتاً بی‌تأثیر بوده و براساس آموزه‌های دینی و قرآنی، اعتدال در امور، تنها راه کارگشا برای کشور است، در پاسخ به سوال دیگری در مورد علل برخوردهای دوگانه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با ایشان در مقاطع زمانی مختلف، گفت: لفظ‌هایی چون محافظه‌کار، رادیکال و معتدل همیشه وجود داشته و به گروه و جناح خاصی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب تعلق ندارد.

اهم اظهارات وي از اين قرار است:

**استبداد و استعمار در جوامع امروز به دلیل آگاهی مردم دیگر جایگاه و زمینه رشد ندارند و رو به اضمحلال هستند. مسیر کلی حرکت جوامع بشریت به طرف حاکمیت انسان‌ها پیش می‌رود و دیر زمانی است که دژ استبداد شکسته و بساط حکومت‌های موروثی و نظامی برچیده شده است یا می‌شود.

**این مردم بودند که در اوج خفقان رژیم شاه دست به مبارزه زدند و پیروز شدند. رژیم گذشته تصور می‌کرد با سرکوب و خفقان مردم می‌تواند به اهداف خود دست یابد، اما نمی‌دانست که با افراط و تفریط راه به جایی نخواهد برد.ما به عنوان مسلمان باید راه و عقیده‌مان، اسلام و اصولش باشد و هر جا بر اساس اسلام، صداقت و در جهت خدمت و رفاه مردم حرکت کردیم، موفق خواهیم بود.

**اتکا به قدرت مردم از اول اسلام تاکنون همواره با موفقیت همراه بوده است. در طول تاریخ پیوستن به اقیانوس مردم نتیجه‌ای جز پیروزی به همراه نداشته است و ما باید مردم را حفظ کنیم.

**{با اشاره به موفقیت‌های سیاست خارجی دولت یازدهم} برجام برای مردم درس خوبی است، چرا که آنها متوجه خواهند شد چه کسانی دلسوز نظام، انقلاب، کشور و مردم و چه کسانی با افکار افراطی به دنبال تأمین منافع شخصی، باندی و سیاسی خود هستند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    26 18
    زنده باد هاشمي /مظلوم هاشمي /كسي كه هدف تيربدخواهان است هاشمي است /سياست مداركاردان هاشمي
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    8 15
    هاشمی اصولگرای افراطی...؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    24 12
    درود
    • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
      3 7
      هاشمی بایدبرودکنار‌
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    3 0
    آیت الله نعمت بزرگی برای مملکت و مردمند در تمام صحنه های حضور داشته با اینکه همیشه مورد بی مهری و کم لطفی از طرف افراطیون سیاسی قر ار میگرفتند . ولی همیشه کلید حل معما و مشکلات مملکت در جیب این آقا بوده خداوند نگهدارش باشه