ایلنا نوشت: سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به همراه فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از مراحل ساخت ناوشکن‌های سهند و سینا در بندرعباس دیدن کرد.

این شناورها در کلاس جماران یک و با توان تخصصی مهندسان ایرانی دردست ساخت هستند و ساخت آنها از سال 89 در قالب طرح موج آغاز شده است.

سردار دهقان در بازدید از کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، طی سخنانی گفت: روز آمدی و استفاده از فناوری‌های جدید با بهره‌گیری از مهندسی ایرانی از ویژگی‌های محصولات کارخانه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است.

وی افزود: امروز نیروی دریایی ارتش یکی از مهمترین  تامین کنندگان تجهیزات، تسلیحات و ادوات نظامی برای دفاع از مرزهای کشورمان است. روحیه خوداتکایی، ولایت مداری و علم اندوزی از ویژگی‌های کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است.

سردار دهقان همچنین در ادامه این سفر، از اسکله زیرسطحی و مراحل تعمییرات اساسی زیردریایی کلاس غدیر هم بازدید کرد.

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش طی سخنانی در جریان این بازدید گفت: توان ساخت ناوشکن در کشورمان با ناوشکن جماران آغاز شد و اکنون ناوشکن جماران سه که به لحاظ تجهیزات دفاعی از ناوشکن جماران یک پیشرفته‌تر است، در بندرعباس مراحل پایانی ساخت را می‌گذارند.

وی افزود: هدف گذاری نیروی دریایی ساخت همه تجهیزات مورد نیاز برای دفاع دریایی در کشور است.

براساس این گزارش، وزیر دفاع همچنین قرار است برای بازدید از منطقه دریایی ولایت جاسک به این شهرستان شرقی استان سفر کند. در برنامه‌های سفر وزیر دفاع به استان، نشست با فرماندهان نیروی دریایی در جاسک هم پیش بینی شده است.

همچنین وزیر دفاع فردا استان هرمزگان را به قصد بازدید از منطقه دریایی کنارک در استان سیستان و بلوچستان ترک می‌کند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =