واحدمرکزی خبرنوشت: عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اعلام کرد امنیت کویت و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بخشی جدا ناپذیر از امنیت ملی مصر است و دولت مصر همواره از این کشورهای حمایت می کند .

مبارک الخرینج معاون رئیس پارلمان کویت که به قاهره سفر کرده است ، دیروز با عبد الفتاح السیسی دیدارکرد .

علاء یوسف سخنگوی رسمی ریاست جمهور مصر گفت مبارک الخرینج پیام ویژه امیر کویت را تقدیم رئیس جمهور مصرکرد . امیر کویت در این پیام ضمن قدردانی از مواضع مصر درپشتیبانی از کویت ، از نقش مصر در تقویت پایه های عربی و مقابله با چالش های بزرگ در منطقه از جمله پدیده تروریسم سپاسگزاری کرد .
به گزارش خبرگزاری رسمی کویت از قاهره ، علاء یوسف اظهار داشت عبدالفتاح السیسی در این دیدار بر ادامه حمایت و همبستگی کامل مصر از کویت در مقابله با حملات تروریستی اخیر در این کشور تاکید کرد .
سیسی در این دیدار به ضرورت اتحاد و همدلی همه کشورها در مبارزه با چالش بزرگ تروریسم که پیامدهای آن به بیشتر کشورهای منطقه کشیده شده است ،‌تاکید کرد .
رئیس جمهور مصر تصریح کرد امنیت و ثبات کویت و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس در واقع بخشی ناگسستنی از امنیت ملی مصر است و دولت مصر از هیچ تلاشی در حمایت از دوستان و برادران خود دریغ نخواهد کرد .
عبد الفتاح السیسی هم گفت همکاری مشترک عربی تنها گزینه برای نشان دادند قدرت کشورهای عربی در دفاع از امنیت، ثبات و منافع مشترک شان در برابر چالش های منطقه ای و بین المللی است .
نائب رئیس پارلمان مصر کویت نیز از مشارکت مصردر ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای مقابله با گروه انصار الله در یمن و تلاش برای حفظ اتحاد و یکپارچگی این کشور قدردانی کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    11 5
    تنها چیزی که من در مورد مصر میتونم بگم اینکه همیشه کاسه گدایشون جلوی اعراب حاشیه خلیج فارس درازه
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    2 0
    آقای سیسی شما امنیت کشور خودت را از بین برده ای آنوقت از امنیت کشورهای خلیج فارس صحبت می کنی آقای سیسی بهتر است بگوئید امنیت اسرائیل امنیت شماست زیراکه آنکه امنیت کشورهای عربی را برهم زده خود شما عربهای مرتجع وجاهل هستید که نقشه های اسرائیل وامریکا در تخریب وکشتار در کشورهای مسلمان وعرب من جمله در سوریه وعراق و لبنان و یمن دارید اجرا می کنید
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    2 0
    امروز دنیا چاپلوسی وتملق کردن برای ثروتمندان و..... حرف اول رو میزند ....متملق بیچاره السیسی
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    2 0
    مصر نمیتونه جلوی تروریست ها را در صحرای سینا بگیره، امده چرب زبونی میکنه برای گرفتن دلارهای نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس. چاپلوسی تا چه حد؟
  • حسین IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 0
    آقای سیسی طوری حرف می زند انگار کشورش در امن و امان است و زیر ساخت های قوی اقتصادی بر خور دارندگان ایرانی ها قدرت پوشالی مصر که در اوج قدرت بود دیدیم اما مصری ها هم اکنون در یمن دخالت دارند و بهتر است این آقای کودتا چی حرف های گنده نزند