کیهان در ستون اخبار ویژه خود در مطلبی با عنوان «کدام اصولگرا از بازگشایی جاسوسخانه شیطان بزرگ دفاع می‌کند؟!» نوشت: مدیر سایت آریا در پی سپردن تریبون به مدیر یک نشریه زنجیره‌ای و فرش پهن کردن برای بازگشایی سفارت آمریکا، به مغالطه متوسل شد.

کیهان در اخبار ویژه روز دوشنبه به مصاحبه سایت آریا (وابسته به امیر محبیان) با مدیر روزنامه شرق پرداخت. رحمانیان در این مصاحبه اظهار امیدواری کرده بود که در میان مدت سفارت آمریکا در ایران برقرار شود. کیهان در واکنش به این فضاسازی، به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره خط نفوذ - از جمله موضوع راه‌اندازی دفتر حافظ منافع و...- پرداخت و نوشت «سایت آریا توسط امیر محبیان از عناصر شبه اصولگرا که ارتباطات ارگانیک با برخی محافل اصلاح‌طلب و دولتی دارد، اداره می‌شود».

محبیان در واکنش به خبر کیهان در مصاحبه با سایت خود گفته است: شبه اصولگرا اصطلاح بسیار جالبی است. مثل این که کسی محکی در اختیار دارد و درصد خلوص تعیین می‌کند. یعنی نوعی صرافی سیاسی که می‌گوید این نیم اصولگراست یا ربع اصولگراست و امثال این. لازمه این نگرش آن است که فردی یا اشراف ذهنی و عملی کامل که لازمه الوهیت یا ولایت الهی است داشته باشد که کیهانیان فکر نمی‌کنم چنین ادعایی داشته باشند. مورد دیگر آن است که فردی وکالتی از خداوند یا اولیا داشته باشد؛ من وکالت‌نامه از کیهانیان در این باب ندیده‌ام. دیگر آن است که فرد قضاوت‌کننده در مقام قضا قرار داشته باشد که لازمه آن رعایت اصول قضا منجمله احاطه علمی و عدالت است. قضاوت جایگاه دشواری است که فکر نمی‌کنم حکمی در این مورد برای کیهان صادر شده باشد.

درباره این واکنش باید گفت که نمی‌توان هم اصولگرا بود و هم برای عبور از خطوط قرمز نظام و رهبری تدارک رسانه‌ای کرد. کدام اصولگرایی در چنین زمین و نقشه‌ای بازی می‌کند و کدام اصولگرای انقلابی، پیشا‌پیش توافق، دست‌ها را بالا می‌برد و تیم خودی را بازنده معرفی می‌کند؟!

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    9 2
    کیهان گفته محبیان شبه اصولگراست ولی ما میگیم کاملا اصلاح طلب هست .
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    11 1
    حیف کاغذ و جوهر و امکانات چاپ و سرمایه بیت المال که برا کیهان هزینه میشه . حذف نکن خبرآنلاین