ایرنا نوشت:هاینس فیشر رییس جمهوری اتریش و هیات همراه روز چهارشنبه از بناهای تاریخی اصفهان دیدن کرد.

فیشر عصر چهارشنبه از مجموعه میدان امام (ره)، باغ موزه چهل ستون و سی و سه پل اصفهان دیدن کرد.
رییس جمهوری اتریش و هیات همراه همچنین در بازدید از میدان تاریخی امام (ره) و مغازه های تولید صنایع دستی از نزدیک با هنر مینیاتور آشنا شد.
رییس جمهوری اتریش و هیات بلند پایه این کشور بعداز ظهر امروز بمنظور بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی اصفهان وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی این شهر شد و از سوی استاندار و وزیر صنعت ، معدن و تجارت مورد استقبال قرار گرفت.
فیشر و هیات همراه پس از ورود به اصفهان در ضیافت ناهار که از سوی استاندار در هتل عباسی اصفهان ترتیب یافته بود شرکت کرد.
رییس جمهوری اتریش بنا به دعوت رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات 240 نفره با هدف توسعه مناسبات دو کشور عصر دوشنبه هفته جاری وارد تهران شد و با مقامات بلند پایه سیاسی و اجرایی ایران دیدار کرد.
فیشر در طول سفر سه روزه به ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی ، رییس جمهوری ،رییس قوه قضائیه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و در باره مناسبات دو کشور و مسائل بین المللی به گفت و گو پرداخت.
سفر فیشر به عنوان اولین رییس جمهوری کشور عضو اتحادیه اروپا که پس از توافق اخیر هسته ای به کشورمان سفر می کند پیام خاص خود را به محافل سیاسی و رسانه یی اروپا منتقل خواهد کرد و نشان خواهد داد که رهیافت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همان طور که دکتر روحانی در کارزار انتخاباتی و پس از آن عنوان کرد مبتنی بر تعامل سازنده و خردمندانه بر اساس احترام متقابل با جهان خارج است.
جمهوری اسلامی ایران و اتریش از دیرباز دارای روابطی خوب و سنتی به ویژه در عرصه های اقتصادی و فرهنگی بوده اند. البته اگرچه این روابط با تاثر از فضای حاکم بر روابط غرب و اتحادیه اروپا با تهران در پاره ای از زمان ها دچار فراز و نشیب شده است اما پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و به ویژه توافق اخیر هسته ای شاهد رشد و تحرک مناسبات در همه عرصه ها به خصوص سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده ایم.
حجم مبادلات تجاری ایران و اتریش در 6 ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود 44 درصد رشد داشته است که این امر نیز یکی دیگر از نشانه ها و علائم تمایل طرف اتریشی برای حضور در بازار پر رونق ایران است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    48 3
    تا قبل سال 92 وزیر خارجه جزایر کومور بالاترین مقامی بود که به ایران میومد