ایرنا نوشت: یک اندیشکده آمریکایی مدعی ادامه تولید پلاتونیوم جدید و گسترش فناوری آن در کره شمالی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، تحلیلگران یک موسسه آمریکایی - کره ای مستقر در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کردند که تصاویر ماهواره ای جدید از روند رو به گسترش تولید پلاتونیوم در کره شمالی حکایت می کنند.

براساس این گزارش، تصاویر جدید از تاسیسات هسته ای یانگ بیون نشان می دهد که پیونگ یانگ نه تنها فعالیت های هسته ای اش را متوقف نکرده بلکه دو سامانه جدید تولید پلاتونیم و یک راکتور پنج مگاواتی هسته ای دیگر نیز در این تاسیسات ایجاد کرده است.
این تحلیلگران با تاکید بر دشواری پیش بینی اهداف دولت کره شمالی از توسعه فناوری ها و برنامه های هسته ای، احتمال می دهند که کره شمالی به نوآوری های جدیدی در حوزه فعالیت های هسته ای دست یافته و حتی تجهیزات جدید را جایگزین نمونه های قدیمی آن کرده باشد.
آنها این اقدامات را زمینه ساز تولید و گسترش سلاح های هسته ای جدید کره شمالی توصیف کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمنده IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 1
    رهبر کره شمالی توان رزمی ارتش را تقویت می کنیم؛ کره شمالی آمریکا را دشمن شماره یک خود می داند و در نظر دارد برای مقابله با دشمنان خارجی ارتش خود را تقویت کند قدردانی از رهبرکره شمالی که توانایی قدرت دارد که از این بابت از آن تشکر و قدردانی می کنم رهبرکره شمالی مرد شمازه یک در جهان است نه قوانین بین المللی و نه آمریکا قبول ندارد از رهبر کره شمالی تشکر می کنم