فارس نوشت: رئیس انجمن رمز ایران گفت: فضای مجازی ایران در سطح بالایی از امنیت قرار دارد و در رقابت علمی با دنیای غرب وضعیت قابل قبولی داریم.

محمدرضا عارف پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی رمز ایران در دانشگاه گیلان اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس در دانشگاه گیلان یکی از مهمترین اقدام‌هایی است که صورت گرفته و از این بابت بسیار خرسند هستیم.

وی درباره فعالیت انجمن رمز ایران تصریح کرد: فعالیت این انجمن از سال 78 آغاز شد و در طول 16 سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

رئیس انجمن رمز ایران یکی از دستاوردهای ارزشمند این انجمن را برگزاری کنفرانس‌های سالانه عنوان کرد و گفت: کنفرانس مذکور از سال پنجم به صورت بین‌المللی شده و امروز دوازدهمین کنفرانس در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در گیلان در حال برگزاری است و امیدواریم دستاوردهای این کنفرانس برای جامعه علمی کشور و بخش‌های دولتی و خصوصی مفید واقع شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه مردم با فناوری اطلاعات آشنایی دارند افزود: این آشنایی به حدی است که کسی نمی‌تواند دسترسی به سپرد‌های مردم در بانک‌ها داشته باشد و وظیفه اصلی انجمن تامین امنیت تمام اطلاعات شخصی، شرکت‌ها، حاکمیتی، دفاعی و امنیتی کشور است.

عارف درباره وضعیت فضای مجازی ایران در زمینه رمزنگاری و کنترل مسائل امنیتی خاطرنشان کرد: وضعیت فضای مجازی ایران بسیار خوب است و در کشورهای منطقه رتبه برتر را داریم.

رئیس انجمن رمز ایران یادآور شد: در رقابت‌های علمی با دنیای غرب فضای قابل قبول داریم و به مردم و حاکمیت اطمینان می‌دهیم که فضای مجازی ایران در سطح بالایی از امنیت قرار دارد و باید به صورت ویژه این فضا را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه باید به وضعیتی برسیم که تضمین کافی در فضای مجازی داشته باشیم متذکر شد: توجه جدی دولت در این زمینه مهم است و نیاز به تجهیزات و حمایت بیشتر داریم.

عارف یکی از برنامه‌های مهم انجمن رمز ایران را امن کردن فضای مجازی کشور عنوان کرد و گفت: توسعه علم و فناوری به اتکای تولیدات داخلی از جمله اهداف این انجمن است.

وی مهمترین مبحث اصلی انجمن رمز ایران را توجه به فضای نرم کشور عنوان کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =