۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۵

واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس پارلمان عراق هفته آینده برای دیدار با مقامات ایران وارد تهران می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی النشره، سلیم الجبوری در پاسخ به دعوت علی لاریجانی همتای ایرانی خود، اوایل هفته آینده در صدر یک هیئت پارلمانی به ایران سفر می کند.

این خبر را روزنامه المستقبل به نقل از یک منبع عراقی آگاه اعلام کرد. این منبع افزود الجبوری در این سفر که در ادامه سفر منطقه ای برای حمایت از آشتی در عراق و مبارزه با تروریسم صورت می گیرد، با تعدادی از مسئولان ایرانی دیدار خواهد کرد. به گفته این منبع در گفتگوهای الجبوری در تهران، اقدام نمایندگان شیعه برای برکناری وی بررسی و تلاش خواهد شد از مسئولان ایرانی برای متوقف کردن این تلاش ها کمک گرفته شود.

این منبع آگاه اعلام کرد تعدادی از نمایندگان ائتلاف شیعی و برخی از نمایندگان ائتلاف نیروهای سنی در تلاشند در پی سفر وی به قطر و حضور در کنفرانسی که افراد تحت تعقیب در آن حضور داشتند، برای برکناری الجبوری از ریاست پارلمان امضا جمع کنند. وی احتمال داد پارلمان عراق جلسه ویژه ای برای بررسی برکناری الجبوری برگزار کند.
به گفته این منبع فراکسیون ائتلاف کردستان فعلا و با هدف جلوگیری از تشدید بحران در عراق،‌ مخالفت خود را با هرگونه تلاش جهت برکناری الجبوری اعلام کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =