۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۸
تعداد سناتورهای حامی برجام به ۴۲ نفر رسید

با اعلام حمایت "ماریا کانتول" سناتور دموکرات ایالت واشنگتن، تعداد سناتورهایی که تاکنون حمایت خود را از برجام اعلام کرده‌اند به ۴۲ نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هیل وبسایت کنگره آمریکا، ماریا کانتول سناتور دموکرات واشنگتن روز سه شنبه تاکید کرد که از توافق هسته‌ای ایران حمایت می کند.

وی تازه ترین سناتور دموکرات آمریکایی بوده که از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اعلام حمایت کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد: از حامی توافق هستم. من از هر چیزی که بتواند این توافق را به پیش ببرد حمایت خواهم کرد.

پس از آنکه ریچارد بلومنتال، گری پیترز و رون وایدن 3 نماینده آمریکایی روز سه شنبه حمایت خود را از برجام اعلام کردند، کانتول به چهل و دومین سناتوری تبدیل شده است که از برجام حمایت نموده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکنون حمایت کافی نمایندگان را برای حفظ وتوی احتمالی به قطعنامه مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای ایران کسب کرده است.

کانتول تصریح کرد: از "فیلی باستر" احتمالی نیز در خصوص قطعنامه مخالفت با توافق هسته‌ای ایران حمایت خواهد کرد.
وی افزود: آمریکا باید نسبت به پاسخگویی ایران برای رفتارش در منطقه، همچنان متعهد باقی بماند و این مساله از طریق تحریم‌هایی خواهد بود که همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.

تاکنون 4 سناتور دموکرات با توافقنامه هسته‌ای ایران مخالفت کرده‌اند که چاک شامر مهمترین آنها به شمار می رود. شامر احتمالا رهبر بعدی دموکرات‌ها در سال 2017 میلادی خواهد بود.

کنگره آمریکا اکنون تا 17 سپتامبر (26 شهریور) فرصت دارد تا در خصوص این توافقنامه رای گیری کند. در صورت رد این توافقنامه از سوی کنگره، اوباما نیز 22 روز فرصت دارد تا آن را وتو کند. کنگره برای رد وتوی اوباما نیاز به دو سوم آراء نمایندگان دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    3 1
    خدارو شکر...
  • کاظم IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    به امید صلح و دوستی درجهان