روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: این روزها می بینیم جنگ ضد یمن وارد مرحله جدیدی شده و کشورهای متجاوز پس از حملات هوایی بیشمار به یمن، به دلایل مختلف سعی در وارد کردن نیروی زمینی خود به این کشور عربی دارند.

به گزارش ایرنا، رأی الیوم نوشت: جنگ علیه یمن به سرکردگی عربستان در حال وارد شدن به مرحله جدیدی است، زیرا کشورهای متجاوز تصمیم گرفته اند که نیروی زمینی خود را برای اشغال شهرهای یمن و از جمله صنعا پایتخت این کشور اعزام کنند.
فرماندهی ائتلاف ضد یمن دوشنبه اعلام کرد که یک تیپ از نیروهای زمینی عربستان از طریق گذرگاه الودیعه وارد یمن شده و به سوی مأرب حرکت کرده است و همچنین شمار دیگری از نیروهای قطری، کویتی، مصری، اردنی، سودانی و مغربی در راه رسیدن به بنادر یمن هستند تا به عربستانی ها و اماراتی های حاضر در مأرب، عدن و دیگر شهرهای یمن بپیوندند.
رأی الیوم افزود: کشورهای متجاوز به یمن طی شش ماه گذشته از حمله زمینی به یمن خودداری کردند و تنها اقدام به حمله هوایی به یمن می کردند اما اکنون ظاهرا تصمیم دیگری گرفته اند.
این پایگاه خبری در خصوص علل این تصمیم گیری متجاوزان به یمن نوشت:
این کار دلایل زیادی دارد اما به طور خلاصه می توان گفت که آن ها به سه دلیل اقدام به حمله زمینی به یمن کردند:
نخست: حمله موشکی یمنی ها به وسیله موشک توچکا به اردوگاه متجاوزان در صافر مآرب که باعث کشته شدن 92 سرباز (از 45 اماراتی، 16 عربستانی، پنج بحرینی و 26 نیروی تحت فرمان عبدربه منصور هادی رییس جمهروی فراری یمن) شد و همچنین هدف قرار دادن انبار مهمات این اردوگاه، متجاوزان را بسیار آشفته کرد، کشته شدن این همه نیروی نظامی و آن هم تنها به وسیله یک موشک باعث خشم شدید اماراتی ها و عربستانی ها شد و باعث شد آن ها برای جلوگیری از ادامه یافتن چنین خسارت هایی اقدام به حمله زمینی کنند.
دوم: شکست حملات هوایی متجاوزان به یمن و ناکامی آن ها در تغییر دادن شرایط به وسیله این حملات، زیرا آن ها با وجود حملات گسترده هوایی نتوانستند یمنی ها را تسلیم کنند.
سوم: افزایش انتقادهای بین المللی به ویژه انتقاد آمریکایی ها و اروپایی ها از کشورهای متجاوز به ویژه از عربستان به دلیل بالارفتن آمار کشته های غیرنظامیان در یمن به دلیل حملات هوایی این کشورها و وخامت اوضاع معیشتی بیش از 25میلیون یمین به دلیل محاصره دریایی، هوایی و زمینی این کشور مسلمان توسط ائتلاف ضد یمن.
رأی الیوم در ادامه نوشت: شاید نگرانی مردم عربستان از طولانی شدن جنگ ضد یمن و همچنین افزایش تلفات بشری و خسارت های مالی نیز در اعزام نیروی زمینی به خاک یمن بی تاثیر نبوده است و اینگونه عربستان خواستار کمک نیروهای کشورهای دیگر برای دخالت زمینی در یمن شد تا در مرحله نخست این جنگ را یکسره کند و از سوی دیگر به جهانیان بگوید کشورهای دیگر همراه و همسو با عربستان هستند و سعودی ها به تنهایی وارد این جنگ نشده اند.
وارد جنگ زمینی شدن در یمن یک ماجراجویی دشوار و پرخطر است زیرا به دلیل شرایط جغرافیایی یمن و همچنین به دلیل بی تجربه بودن نیروهای مهاجم در جنگ های چریکی و در مناطق کوهستانی، احتمال تلفات انسانی مهاجمان بسیار زیاد است و در عین حال باید گفت شمار زیاد این نیروها و تجهیزات پیشرفته ای که در اختیار دارند می تواند تا حدودی جبران کننده این نقص باشد.
پیش بینی نتایج جنگ یمن طی هفته ها یا ماه های آینده بسیار دشوار است اما قطعا این جنگ بسیار خونینی خواهد بود به ویژه با افزایش احتمال حمله به صنعا، زیرا صنعا ساختار جمعیتی متنوعی دارد و از سوی دیگر طبیعت کوهستانی آن نیز مزید بر علت شده و اینگونه است که می بینیم یمنی ها در این شهر به کمین مهاجمان نشسته اند.
رأی الیوم در پایان نوشت: نیروهای ائتلاف ضد یمن ممکن است بتوانند مأرب، تعز و شاید شهر صنعا را به تصرف خود درآورند اما این جنگ با حمله نظامی پایان نخواهد یافت بلکه تنها راه پایان دادن آن، راه حل سیاسی است و باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشیم که زمین در هر منطقه ای همیشه در کنار اهالی آن است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    69 8
    "کشته شدن این همه نیروی نظامی و آن هم تنها به وسیله یک موشک باعث خشم شدید اماراتی ها و عربستانی ها".خلاصه کل مطلب میشد ائتلاف سوزش گرفت از شکست هاش اینکارو کرد.
  • محمدامین A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    47 40
    مسلمین ضد وهابی از همه کشورها هم با مال و نیرو باید به یمنی ها کمک کنند و منتظر کمک دولتی کشورها نباشند
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    52 5
    ان شا الله پیروزی از ان یمنی ها است
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    14 7
    همان بلایی که افغانی ها سر روسها آوردند و طالبان سر آمریکاییها، مطمئنا سر عربستانی ها احمق می آید. نیروهای یمنی بسیار زبده هستند و خاک یمن را برای متجاوزان تبدیل به جهنمی خواهند کرد که نمی فهمند از کجا دارند میخورند
  • مهدی RO ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    10 4
    یمنیها از مادر چریک زاده میشن و مردمان جنگویی هستن انشاالله پیروزی از آن مظلومان باشد