۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

ایرنا نوشت: یک انبار بزرگ زیرزمینی با ده ها تن طلا، نقره و اوراق قرضه مربوط به دوران جنگ دوم جهانی در استان اسمولنسک روسیه کشف شد.

روزنامه روسی ماسکوفسکی کامسامولتس امروز (سه شنبه) به نقل از اخبار منتشره نوشت، محموله های هفت کامیون در عمق 17 متری زمین در منطقه یازما را یک گروه خصوصی کاوشگر ردیابی کرد که نشان می دهد این محموله ها در زمان جنگ دوم جهانی و قبل از اشغال منطقه توسط آلمان نازی مخفی شده بودند.
بنابر این گزارش، این انبار شامل موجودی بانک ها بوده است که سال 1941 برای جلوگیری از دستیابی آلمان ها از شهر خارج شده بود.
ساکنان محلی تا مدت ها پس از جنگ دوم جهانی در محدوده وسیعی از زمین های اطراف این منطقه سکه های طلا و نقره پیدا می کردند که می تواند ناشی از هدف قرار گرفته شدن یکی از کامیون ها توسط جنگنده های آلمان نازی باشد.
همزمان انتشار اخباری مبنی بر وجود نشانه های کشف یک قطار حامل طلا و اشیای ارزشمند در لهستان که به عنوان غنیمت جنگی توسط ارتش آلمان نازی در حال انتقال به برلین بوده ، تب و تاب گروه های کاوشگر را بیشتر کرده است.
گفته می شود این قطار در یکی از تونل های تخریب شده قرار دارد.
بخش ویژه ای از ارتش آلمان نازی مامور جمع آوری اشیای ارزشمند تاریخی، تابلوهای نقاشی، فلزات و جواهرات از کشورهای اشغال شده بود که با پشتیبانی هوایی و زمینی به برلین منتقل می شد.
بسیاری از کشورهای قربانی تجاوز آلمان از جمله روسیه در صدد شناسایی و کشف این محموله ها برای بازگرداندن سرمایه های خود هستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =