ایسنا نوشت: صدها آمریکایی پیشنهاد داده‌اند تا پناهجویان سوری را در منازلشان اسکان دهند. آنها در درخواست آنلاین خود گفته‌اند که ایالات متحده باید مهاجران بیشتری را که از جنگ داخلی می‌گریزند، پناه دهد.

صدها آمریکایی پیشنهاد داده‌اند تا پناهجویان سوری را در منازلشان اسکان دهند. آنها در درخواست آنلاین خود گفته‌اند که ایالات متحده باید مهاجران بیشتری را که از جنگ داخلی می‌گریزند، پناه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود 1300 تن از مردم آمریکا روز دوشنبه با امضای درخواستی در یک وب‌سایت (MoveOn.org) از ایالات متحده خواستند تا محدودیت پذیرش پناهندگان سوری را لغو کند. این در حالی است که اروپا برای مدیریت موج گسترده مهاجرانی که به دنبال پناهندگی هستند، با مشکل مواجه شده‌ است.

دولت آمریکا می‌گوید که چهار میلیون تن از آغاز جنگ داخلی در سال 2011 گریخته‌اند. واشنگتن حدود 1500 پناهنده را پذیرفته است و کاخ سفید می‌گوید که در حال بررسی پاسخ‌های مناسب به این بحران‌ها است و این موارد شامل اسکان مجدد هم می‌شود.

یکی از امضاکنندگان این درخواست آنلاین می‌گوید، پذیرفتن پناهندگان در منزل شخصی‌اش بخشی از سنت آمریکا برای استقبال از مهاجران است.

وی با اشاره به حمله آمریکا به عراق در سال 2003 گفت: علاوه بر این، ما باید مسوولیت خود را در قبال آن جنگ عهده‌دار شویم چراکه ما دست به تغییر رژیم در خاورمیانه زدیم. بیشتر موج پناهندگان به این علت رخ داده است.

یکی دیگر از شهروندان آمریکایی گفت که بحران سوریه به نظر تمام شدنی نیست و رسیدگی به این وضعیت اسفناک فوریت دارد.

یک شهروند دیگر می‌گوید که ایالات متحده و خانواده وی می‌توانند به پناهجویان کمک کنند.

براساس گزارش وب‌سایت مذکور، امضاکنندگان این درخواست شامل خانواده‌ها، زوج‌های جوان، دانشجویان، زوج‌های سالخورده‌ای می‌شوند که فرزندانشان رفته‌اند و علاوه بر این سایر شهروندانی هستند که اتاق خالی دارند و می‌توانند مردمی که از خشونت در سوریه فرار کرده‌اند، اسکان دهند.

با این حال برخی نگران هستند که با استقبال از پناهجویان، افراطگرایان هم در کنار آنها وارد ایالات متحده شوند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بخونید TR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    28 3
    من دوست دارم کشورم با این کشور متمدن با این مردم که در مقابل فرنگ انسان دوستیشون کلاهمو درمیارم رابطه داشته باشه. عربستان مسلمان چه گلی به سر ما زد که امریکاییها نزدند؟ احسنت به شرف و انسانیتشون
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    24 3
    دوستان تندرو به خاطر این حرکت آمریکایی ها بگید " مرگ بر آمریکا " ؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      5 29
      شعار "مرک بر امریکا" مطلقا شعار علیه ملت امریکا نیست. بلکه شهار علیه سیاستهای دولت امریکاست.
  • بی نام EU ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    13 2
    انوقت ما ميگيم مرگ بر ... اين شعار خيلي احمقانه است
  • حامی A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 4
    هشدار هشدار هشدار.... این طرح آمریکا اسرائیلی برای خالی کردن سوریه از ساکنان اصلیشه تا اونجا رو هم مثل فلسطین به دست اسراییلی ها بدهند مردم سوریه فکر کردن چرا یدفعه غربیها انقد مهربون شدند؟؟لطفا قبل هر اظهار نظری به عمق مسئله نگاه کنید