روزنامه آرمان نوشت: حجت الاسلام محسن رهامی گفت:ما به هیچ عنوان تمایل نداریم بین جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا تعارض به وجود بیاید. این مساله به‌ویژه درباره طیف معتدل جریان اصولگرا صادق است. فاصله نیروهای معتدل هر دو جناح از هم دیگر در نهایت به ضرر مردم و کشور تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: به همين دليل ما تلاش مي‌كنيم نيروهاي معتدل جامعه بيشتر به سمت يكديگر تمايل پيدا كنند و تعارض‌ها كاهش يابد. در شرايط كنوني نيز مدل خاصي از ائتلاف طراحي نشده كه بتوان به افكار عمومي انتقال داد. سياست كلي ما تكرار اتفاقي است كه در انتخابات رياست‌جمهوري سال92رخ داد.

اهم اظهارات وی در ادامه می آید: 
در پاسخ به اینکه آیا تاكنون با نيروهاي معتدل اصولگرا جلسه داشته‌ايد:بله! ما با آقاي ناطق نوري جلسات متعددي درباره هم‌انديشي و نحوه حضور در انتخابات مجلس داشته‌ايم. البته آقاي ناطق نوري از پذيرفتن اين مساله كه اين نشست‌ها براي هم‌انديشي سياسي است خودداري مي‌كنند و نام آن را جلسات «طلبگي» گذاشته‌اند.

ما هم با آقاي ناطق نوري و هم با مراجع قم درباره انتخابات مجلس رايزني مي‌كنيم اما اين رايزني‌ها براي رياست مجلس نيست. اغلب اين جلسات براي نزديك كردن ديدگاه‌ها صورت مي‌گيرد.

در پاسخ به احتمال حضور ناطق نوري در انتخابات مجلس:ايشان تاكنون به صورت قطعي تصميمي در اين زمينه نگرفته‌اند. البته همه‌چيز به اتفاقات سياسي در ماه‌هاي آينده بستگي دارد و ممكن است فضاي سياسي ايران دوباره مانند سال92يك دگرگوني جديد را تجربه كند. در اين زمينه بايد متذكر شوم كه حتي آقاي عارف هم براي حضور در انتخابات آينده تصميم قطعي اتخاذ نكرده‌اند و همه‌چيز را به تحولات آتي كشور موكول كرده‌اند.

در ماه‌هاي گذشته ما براي تحليل و بررسي شرايط جامعه و همچنين راهكارهاي ورود به انتخابات مجلس با آيات عظام موسوي اردبيلي، جوادي آملي، مومن، يزدي، مقتدايي، علوي گرگاني، شاهرودي، صانعي و نوري همداني ديدار و گفت‌وگو
داشته‌ايم. مساله مهم در اين زمينه كم كردن فاصله بين اصلاح‌طلبان و مراجع و نهادهاي ديني بوده است. متاسفانه در سال‌هاي گذشته برخي افراد مغرض و كينه‌جو به شكل‌هاي مختلف تلاش كردند بين مراجع و نهادهاي مذهبي و اصلاح‌طلبان فاصله ايجاد كنند و چنين القا كنند كه اصلاح‌طلبان رويكرد متفاوتي نسبت به دين دارند. ما در اين جلسات تلاش كرديم با استدلال‌هاي منطقي اين فاصله را كاهش بدهيم و ماهيت اصيل و دين‌مدار جريان اصلاح‌طلبي را براي مراجع و نهادهاي مذهبي تشريح كنيم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =