عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای و دولت از ابتدا معتقد بوده اند که مجلس در خصوص مذاکرات و پرونده هسته ای درگیر باشد.

به گزارش خبرآنلاین حمید بعیدی نژاد که عصر امروز در کافه خبر حضور یافته بود گفت: سه نظر درباره نحوه ورود مجلس به موضوع برجام وجود دارد. نخست این دیدگاه که اساسا مجلس نباید در این حوزه ورود کند. استدلال این عده این است که دولت و تیم مذاکره کننده همه این مسیر را رفته است و خودش باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

نگاه و دیدگاه دوم این است که مجلس باید به این گونه در برجام ورود کند که یا آن را تصویب کند و یا آن را رد کند.

نگاه تیم مذاکره کننده هسته ای و دولت نگاهی بینا بینی است نه این است و نه آن. ما از ابتدا این اعتقاد را داشتیم که مجلس باید درگیر این موضوع باشد. نظر کارشاسی بدهد، نقد کند نظر بدهد اما اینکه این برجام در مجلس برود که رد بشود یا تصویب و یا اینکه اساسا مجلس در این کار ورد نکند هیچگاه مد نظر ما نبوده است.

بعیدی نژاد گفت: ما از روز اول این دیدگاه حد وسطی را داشتیم که یک دیدگاه واقع بیننانه است. یعنی لازم است مجلس مشارکت کند و ما خودمان در همه این مدت نهایت مشارکت را با مجلس داشتیم. یعنی مجلس هیچگاه از این موضوع جدا و فارغ نبوده است و ما هم با مجلس بیگانه نبوده ایم. حتی در جلسات شورای امنیت آقای بروجردی به نمایندگی در آنجا شرکت می کرد و در جریان روند کارها بود.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در خصوص فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه مجلس حتما درجریان باشد گفت: مقام مظعم رهبری صراحتا فرمودند که مجلس درگیر موضوع باشد اما متاسفانه برخی رسانه ها روز بعد حرف خود را زدند و گفتند آقا فرموده اند مجلس برجام را تصویب کند.

بعیدی نژاد گفت: مقام معظم رهبری تصریح کردند که نوع ورود مجلس را تعیین نمی کنند. حرف ما این است که تصویب برجام در مجلس به صلاح نیست. اما هرگز نگفته ایم که مجلس ورد نکند. این هم که می گوییم تصویب برجام در مجلس را به صلاح نمی دانیم حرفی فنی و کارشناسانه و واقع بینانه است.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: متاسفانه برخی از دوستان کاملا قطبی فکر می کنند و می گویند برجام بیاید مجلس که یا تصویب شود و یا رد شود. به نظر ما انتخاب دوم که اصلا واقع بینانه نیست. یعنی برداشت ما این است که مجلس قرار نیست سند را به مجلس ببرد و رد کند. پس اصرار برای این است که برجام را ببرند مجلس و تصویب کنند. نگرانی ما این است که تعهدی که در برجام سیاسی است و واجد تعهدات دواطلبانه است با تصویب شدن در مجلس الزام آور می شود و واقعا چه کسی حاضر است تعهدات داوطلبانه را با تصویب شدن در مجلس برای خودش الزام آور کند.

4949 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    5 42
    رهبری در ادامه سخنان فرمو ند: من در مورد نحوه بررسی و اینکه آن را رد کنند و یا تصویب کنند هیچ توصیه ای به مجلس ندارم و این، نمایندگان ملت هستند که باید تصمیم بگیرند. دقت کنید فرمودند رد کنند یا تصویب کنند . پس نوع ورود مجلس مشخص شده است .
  • ایرج IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    2 2
    تا دیروز که اقایون هر روز مصاحبه میکردن که صلاح نیست مجلس ورود کنه و این حرفها چطور امروز میگن باید مجلس ورود میکرد چطور سنا و مجلس امریکا ورود پیدا کرده و هر کاری که از دستش بر بیاد میکنه ه لغوش کنه و قلدر بازی در میارن که حقمونو بخورن ملت ایران زیر بار حرف زور نرفتن و نمیرن چن تا کشور که هم بمب اتمی دارن و هر روز ارتقاش میدن حرف زور میزنن که شما نباید نیرگاه هم داشته باشید
  • کاظم A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    2 0
    متاسفانه بعضی ها فقط به حزب و همفکرخودشون توجه می کنن غافل از درد ورنج و خواست ملت هستن