ایرنا نوشت: 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه اعزام نیروی زمینی را به سوریه غیر واقع بینانه دانست و آن را رد کرد.

اولاند در نشست خبری شش ماهه خود که امروز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری 'الیزه' برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد احتمال گسیل نیرو به خاک سوریه گفت: این کار غیر واقع بینانه است، چرا که فرانسه تنها خواهد ماند و پیامدهایی برای فرانسه دارد.
وی در این نشست خبری که بطور مستقیم از شبکه خبری 'فرانس 24' پخش می شد، مساله سوریه را متفاوت از اعزام نیروهای فرانسوی به کشور مالی دانست و در عین حال اذعان کرد: به رغم مداخله نظامی فرانسه در مالی، گروه تروریستی 'بوکوحرام ' همچنان در منطقه به فعالیت خود ادامه می دهد.
اولاند همچنین از صدور دستور پروازهای شناسایی بر فراز خاک سوریه سخن به میان آورد.
رئیس جمهوری فرانسه گفت: از وزیر دفاع خواسته ام تا پروازهای شناسایی بر فراز سوریه انجام شود تا استقلال عمل و تصمیم گیری فرانسه برای حمله به مواضع داعش در این کشور حفظ شود.
در روزهای اخیر اخباری در مورد تغییر رویکرد پاریس در قبال سوریه و احتمال حمله هوایی این کشور به مواضع داعش در خاک این کشور مطرح شده است.
وی همچنین با تکرار اتهامات خود علیه 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه، وی را مسوول شرایط کنونی دانست و افزود: وی نمی تواند در راس قدرت قرار گیرد.
اولاند در بخش دیگری از سخنان با اشاره به افزایش سه برابری تعداد پناهجویانی که به سوی اروپا می روند، اقدامی انسانی و مسوولانه را در قبال آنها خواستار شد.
وی همچنین ریشه مهاجرت را به اروپا جنگ دانست و با گفتن اینکه پاریس سهم خود را از مهاجران می پذیرد، افزود: فرانسه آماده پذیرش 24هزار تن از پناهجویان وارد شده به اروپاست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =