۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

واحد مرکزی خبر نوشت: هاینس فیشر رئیس جمهور اتریش به عنوان اولین رئیس جمهور اروپایی در راس یک هیات بلند پایه و ۳۰۰ نفر از فعالان اقتصادی عصر امروز وارد تهران می شود.

روزنامه هویته اتریش با اعلام این خبر اعلام کرد: این سفر سه روزه یک رویداد تاریخی برای شرکت های اتریشی است که خواهان مشارکت در پروژه های تجاری و سرمایه گذاری در ایران و تاسیس نمایندگی ها و شرکت های خود هستند.

میزبان دیروز ؛ میهمان امروز. روزهای زیادی، دیپلمات های کشورمان در وین، پایتخت اتریش، حضور داشتند تا مذاکرات هسته ای را در هتل کوبورگ این شهر به سرانجام برسانند حالا امروز، هاینس فیشر، رئیس جمهور اتریش با هیئتی سیصد نفره شامل نمایندگان 130 شرکت اتریشی به تهران می آید تا حجم مبادلات تجاری دو طرف را که پارسال، حدود 312 میلیون دلار بوده، افزایش بدهند و اولین کمیسیون مشترک اقتصادی با یک کشور اروپایی، تشکیل شود.

روزنامه استاندارد اتریش هم هم با اشاره به افرادی که رئیس جمهور را همراهی می کنند گفته است که رئیس اتاق بازرگانی و همچنین معاون صدر الاعظم نیز به ایران سفر خواهند کرد تا هیات اتریشی از تمام امکاناتی که در ایران برای بالا بردن حجم مبادلاتی بین دو کشور می تواند اتفاق بیفتد، بهترین استفاده و بهره را ببرند.

خبرگزاری آپا وابسته به دولت این کشور نیز به بازرگانان اتریشی یادآوری کرده است که این بهترین شانس و موقعیت برای آنها است تا روابط خود را با شرکت های مختلف ایرانی تقویت کنند.

آپا گفته است حجم معاملات ایران و اتریش تا سال 2004 حدود 400 میلیون یورو بود که در طی 10 سال گذشته به حدود 312  میلیون یورو کاهش یافته است اما انتظار می رود با سفر فیشر به ایران این حجم از معاملات به میلیاردها یورو افزایش پیدا کند.

این خبرگزاری اتریشی خاطر نشان کرده تاکنون لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، فدریکا موگیرینی مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدرالاعظم آلمان و فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به ایران سفر کردند از این رو دولت مردان اتریش نیز برای تشدید روابط با جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری یک ارتباط مستحکم هستند.

بر اساس این گزارش، این روزها، تهران، پر رفت و آمد است. مقامات کشورهای مختلف از شرق و غرب به ایران می آیند. در همین چند روز، رئیس جمهور قرقیزستان، وزیرخارجه جمهوری چک، وزیر اقتصاد عراق و هیئت اقتصادی آلمانی مهمان ایران بودند و حالا هم رئیس جمهور اتریش به این جمع اضافه شده. پیش از این هم، تعدادی از وزیران خارجه اروپایی مانند انگلیس، فرانسه و ایتالیا به تهران سفر کرده بودند.

روسای جمهور چین، غنا و بولیوی و همین طور رئیس مجلس سنای فرانسه هم در صف سفر به تهران هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =