ایسنا نوشت: حزب‌الله لبنان ضمن اعلام حمایت مجدد خود از درخواست رئیس پارلمان این کشور برای برگزاری مذاکرات ملی ائتلاف «14 مارس» را مسوول فساد در کشور دانست.


به گزارش روزنامه العربی الجدید، حسین الحاج حسن، وزیر صنعت لبنان و عضو حزب‌الله ابراز امیدواری کرد که مذاکرات ملی لبنان که نبیه بری، رئیس پارلمان خواهان برگزاری آن شده است به نتایج مثمرثمر برسد و بحران سیاسی در کشور را حل کند.

وی طی مراسم بزرگداشتی در هرمل واقع در شرق لبنان گفت: تظاهرات مردمی صرف‌نظر از شکل و مضمون آن به شکست دولت در حل بحران‌ها اشاره دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند این اعتراضات بر حق را انکار کند. ما همواره در کنار خواسته‌های مردم علیه فساد بوده‌ایم و همچنان خواهیم بود.

محمد فنیش، وزیر مشاور در امور پارلمان لبنان و نماینده حزب‌الله نیز تاکید کرد: درخواست نبیه بری برای مذاکرات به این دلیل بود که کشور در بحران سیاسی بزرگی قرار دارد. تغییر ریشه‌ای در کشور غیرممکن است و مذاکرات تنها راه حل است چراکه لبنان باید براساس توافق و شراکت مشکلات خود را حل کند. اگر در این دو مساله اختلال به وجود بیاید مشکلات سیاسی و حیاتی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ما همانطور که خواسته‌های تظاهرکنندگان را تایید کردیم از حق جریان آزاد ملی نیز حمایت می‌کنیم و در همین راستا نامزدی میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان را نیز تایید می‌کنیم.

علی فیاض، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت نیز تاکید کرد: حزب‌الله بیشترین آمادگی را برای اصلاح سیاسی و مبارزه با فساد دارد چراکه منافع شخصی یا گروهی ندارد و بیشتر مواقع قربانی فساد در کشور بوده است.

نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز ائتلاف «14 مارس» را مسوول فساد در کشور دانست و گفت: ائتلاف 14 مارس اشتباهات زیادی کرده و فساد باعث شد که بحران‌ها در کشور افزایش یابد.

وی تاکید کرد: مردم حق دارند فریاد بزنند و خشم خود را بر سر مفسدین این جامعه خالی کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =