تسنیم نوشت: ۳۰ قانونگذار ایالتی، از فرماندار نیویورک خواستد تا بدون توجه به تأیید یا رد برجام از سوی کنگره، محدودیت‌های اعمالی بر سر تجارت با ایران را همچنان حفظ کند.

به گزارش نیویورک‌دیلی‌نیوز، قانونگذاران نیویورکی فرماندار این ایالات را به تداوم ممنوعیت تجارت با ایران تشویق کردند.

به نوشته این نشریه، گروهی شامل 30 قانونگذار ایالت نیویورک از آدام کومو، فرماندار این ایالت خواستند تا بدون توجه به این موضوع که آیا کنگره توافق با ایران را تأیید یا رد کند، محدودیت‌های تجارت و معامله با ایران را ادامه دهد.

این قانونگذاران با پیش‌قراولی نیلی روزیک و فیلیپ گولدفدر که هر دو نیز دموکرات هستند با ارسال نامه‌ای به فرماندار این ایالت ادعا کردند که توافق حاصل شده از سوی (دولت) رئیس جمهوری اوباما هیچ اثری بر «تعرضات منطقه‌ای ایران و کارزار جهانی تروریسم آن ندارد».

آن‌ها از آندرو کومو خواستند تا همچنان به «قانون عدم سرمایه‌گذاری در ایران» مصوب مجلس ایالتی نیویورک پایبند باشد، قانونی که در سال 2012 تصویب شد و دولت ایالتی را از انجام تجارت با هر شرکتی که به ایران کمک اقتصادی ارائه می‌دهد منع می‌کند.

در این نامه آمده است: «تا زمانی که ایران تلاش خود در زمینه (دستیابی) به سلاح‌های هسته‌ای را پایان نبخشد، برنامه هسته‌ای نظامی خود را برنچیند، از تأمین مالی و درگیر شدن در (فعالیت‌های) تروریستی در سرتاسر جهان خودداری نکند، و به آزادی زندانیان آمریکایی متعهد نشود، دولت ایالتی نیویورک نباید با ایران یا شرکای تجاری آن تجارت کند».

این سناتورها در نامه خود آورده‌اند: «ما به این نتیجه رسیدیم که ما بابت منحل کردن تحریم‌هایی که ایالت نیویورک پیشتر اعمال کرده است، نمی‌توانیم وجدانی راحت داشته باشیم».

ریچ آزوپادری، سخنگوی فرماندار ایالت نیویورک گفت که کومو «هیچ طرحی برای بازبینی قانون سال 2012 ندارد».

فرماندار این ایالت هنوز موضع خاصی را در مورد توافق هسته‌ای حاصل شده با ایران اتخاذ نکرده است.

آندرو کومو، فرماندار نیویورک روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «پرسش این است که آیا شما می‌توانید توافق را راستی‌آزمایی کنید. اگر بتوانید توافق را راستی‌آزمایی کنید، آنگاه توافق معنادار می‌شود. و شنیدن اینکه آن‌ها طی مناظرات و بحث‌ها در مورد توافق چه می‌گویند جالب خواهد بود».

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام BE ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    1 1
    فعلا تحریم ها داره برداشته میشه و اینها هییییییچ غلطی نمی تونن بکنن