یک کارشناس مسائل بین الملل معتقد است انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به دلیل نوع شخصیت های حاضر در آن خصوصا فردی چون دونالد ترامپ بسیار جالب و شگفت آور خواهد بود.

امیر علی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرآنلاین درباره ترامپ می گوید: ترامپ یک چهره تلویزیونی است و به اندازه سیاستمداران آمریکا شناخته شده است. او مجری چندین برنامه پربیننده بوده و از حامیان مالی مسابقاتی چون دختر شایسته سال بوده. ضمن اینکه او بسیار ثروتمند است و در افکار عمومی آمریکا کاملا شناخته شده به شمار می رود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ترامپ ثروت شخصی قابل توجهی دارد خیلی در اظهار نظرهایش به دیدگاه حامیان مالی توجه نمی کند و حرف هایش را رک به زبان می آورد. در حالیکه دیگر نامزدها اغلب به دلیل جلب حمایت حامیان مالی با محافظه کاری و در لفافه صحبت هایشان را بیان می کنند. ترامپ فردی است که سعی می کند خود را به عنوان تغییر دهنده بنیادین وضعیت کنونی آمریکا معرفی کند. مواضعش بیشتر راست است.

ابوالفتح معتقد است اظهارات دونالد ترامپ گمانه های نژادپرستانه و بیگانه ستیز بودن او را تقویت کرده است. در خصوص زنان نظرات محترمانه ای ندارد و خیلی به برابری جنسیتی باور ندارد. لحن بسیار تند و گزنده ای نسبت به لیبرال ها دارد و یکی از جدی ترین منتقدین اوباما به شمار می رود.

ابوالفتح با اشاره به پیچیده بودن وضعیت انتخابات آمریکا و کار دشوار ترامپ برای معرفی به عنوان نامزد نهایی می گوید: در آمریکا افراد می توانند به راحتی ثبت نام کنند. ولی فرآیند بسیار طولانی و پیچیده است. فردی به عنوان نامزد نهایی حزب معرفی می شود که هم در رقابت های درون حزبی شرکت کنند و بیشترین رای آورد و هم بتواند حزب را قانع کند که از تون رقابت در انتخابات نهایی برخوردار است. مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است و هیئت مدیره و کادر رهبری جمهوری خواهان در معرفی نامزد نهایی بسیار مهم هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل می گوید: افرادی در درون حزب جمهوری خواه و دموکرات ه هستند که از آنها تحت عنوان Super delicate یاد می شود. اینها افرادی هستند که قبلا رئیس جمهور، معاون اول، وزیر، فرماندار و یا از نمایندگان کنگره در این حزب بوده اند. این افراد حق رای دارند و نظر آنها در معرفی نامزد نهایی بسیار تعیین کننده است. هرچند ترامپ خود هزینه تبلیغات خود را پرداخت می کند ولی فقط پول تعیین کننده نیست و با توجه به اظهارات عجیبی که ترامپ به زبان می آورد امکان معرفی او به عنوان نامزد نهایی جمهوری خواهان با اما و اگرهای زیادی مواجه است. رهبران حزب جمهوری خواه می دانند که حساسیت هایی که ترامپ در مباحث نژادی و قومی به زبان می آورد می تواند برای آنها در انتخابات دردسرساز باشد و آرای اقلیت های نژادی و قومی و مهاجرین را به سبد دموکرات ها هدایت کند.»
 30849

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =