رؤسای مجالس ۳ کشور توافق هسته‌ای را به لاریجانی تبریک گفتند

مهر نوشت: رؤسای مجالس سوریه، کویت و گرجستان در پیام‌های جداگانه‌ای، توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ را به رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفتند.

 رؤسای مجالس کویت، سوریه و گرجستان در پیام‌های جداگانه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ را توافقی تاریخی و موفقیتی عظیم برای همه دانستند.

«محمد جهاد اللحام» رئیس مجلس سوریه در پیام خود ضمن تبریک به دولت و ملت ایران به مناسبت امضای این توافق‌نامه، آن را پیروزی دیپلماسی و استراتژی ایران با پایبندی به حق ملت ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دانسته است.

وی در بخشی از پیام خود تصریح کرده است: در واقع این توافق‌نامه تاریخی، مرحله فشار غرب و اقدامات خصمانه دولت‌‌های استعمارگر غربی و همدستان‌شان در منطقه در غالب صهیونیسم و واپس‌گرایی را پشت سر گذاشت و مرحله جدیدی را پدید آورد که حاکی است، از تعاون و گفتگو بین کشورها براساس احترام متقابل، که البته قدرت ایران و صبر و پایداری مردم ایران این امر را به آنان تحمیل کرد.

بدون تردید آنچه که جمهوری اسلامی ایران به انجام رساند، ضربه مهلکی بود بر سازمان‌‌ها و دولت‌‌هایی که برای جلوگیری از آن عربده سر می‌دادند، عربده‌هایی که از تل‌آویو شروع شد و در بعضی از پایتخت‌های همسایه همچنان ادامه دارد.

رئیس مجلس سوریه در پایان تأکید کرده است: این دستاورد تاریخی نوید دوران جدیدی سرشار از خیر، برکت و قدرت برای جمهوری اسلامی ایران، منطقه و محور مقاومت خواهد بود.

«مرزوق علی الغانم» رئیس مجلس کویت نیز در پیام خود به لاریجانی آورده است: توافق تاریخی و نهایی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران که بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ در وین پایتخت اتریش به امضا رسید، موجب شادمانی همه ما شد، زیرا پژواک آن باعث نزدیکی و مودت ملت‌‌های منطقه و افزایش تلاش‌ها برای ثبات منطقه و تحقق بخشیدن به اهداف و آرزوهای ملت‌هایمان برای کسب توسعه و رفاه و شکوفایی بیشتر می‌شود.

«داوید اوسوپاشویلی» رئیس مجلس گرجستان نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای توافق‌ هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ تصریح کرده است: برنامه جامع اقدام مشترک در بردارنده موفقیت عظیمی برای همه طرفین بود.

اجازه دهید کمال خرسندی خود را از این نکته که طرفین به اتفاق آراء دست یافته و یک مسئله پیچیده را منحصرا از طریق گفت‌وگو و همکاری حل کردند، بیان کنم. قویا معتقدم که توافق حاصله نشان از گام مهمی به سوی صلح بین‌المللی، همکاری و پیشرفت بود که یک فرصت برجسته برای منطقه و جهان خلق می‌کند. اطمینان دارم که اقدامات بعدی تحت برنامه جامع اقدام مشترک به آرامی پیش رفته و پیشرفت بیشتر، صلح و شکوفایی مداوم برای مردم کشور دوست، ایران را در بر خواهد داشت

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =