عارف: اصلاح‌طلبان دست از حمایت نظام نمی کشند/فعالیت یک حزب باعث کمرنگ شدن احزاب دیگر نشود

رئیس بنیاد امید ایرانیان خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان خود را جزء نظام می‌دانند و تا بن دندان به این نظام وفادارند و هیچگاه دست از حمایت از نظام اسلامی نخواهند کشید.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا عارف در دیدار دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تبریک آغاز فعالیت این تشکل سیاسی بر ضرورت تقویت انسجام بخشی در مجموعه اصلاح‌طلبان تاکید کرد و گفت: شکل‌گیری احزاب مختلف در دوران جدید به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری، نویدبخش نشاط سیاسی در کشور است و وظیفه همه فعالان سیاسی است که در حفظ این فضا و ارتقای آن تلاش کنند و فعالیت‌های خود را در قالب تشکل‌های شناسنامه‌دار و رسمی ساماندهی کنند.

وی حضور حزب اتحاد ملت را به عنوان یک ظرفیت موثر در مجموعه اصلاح طلبان دانست و ادامه داد: مطمئنا تاسیس یک تشکل سیاسی به روند توسعه سیاسی در کشور کمک می‌کند و نباید تصور شود تشکیل یک حزب باعث کمرنگ شدن احزاب دیگر می‌شود چرا که در فضای رقابتی علاوه بر افزایش نشاط سیاسی به تقویت تحزب در کشور نیز کمک می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت آسیب‌شناسی رفتارهای گذشته تاکید کرد و گفت: خواهران و برادران عزیز در حزب اتحاد ملت از چهره‌های مومن و متعهد به نظام اسلامی هستند و بعضا مسئولیت‌هایی در سطح کلان عهده دار بودند و مطمئنا تلاش خواهند کرد با استفاده از تجارب تلخ و شیرین گذشته روش و منش اعتدالی را که جوهره اصلی اصلاح‌طلبی است در سیاست‌ورزی در پیش بگیرند.

وی بر ضرورت شکل گیری احزاب قدرتمند و فراگیر و نقش آفرینی موثر آنها در انتخابات مجلس تاکید کرد و گفت: تلاشی که تاکنون برای شکل‌گیری اجماع مبنی بر واگذاری ائتلاف به حوزه‌های انتخاباتی در بسیاری از استان‌ها صورت گرفت، نطقه قوت اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود و باید تلاش کرد در استان‌های باقی مانده این ساز و کار اجرایی شود.

عارف در پایان با اشاره به وفاداری اصلاح‌طلبان به انقلاب اسلامی و راه و خط رهبر فقید انقلاب گفت: در صف اول مبارزات در رژیم گذشته افرادی حضور داشتند که امروز با هویت اصلاح‌طلبی شناخته می‌شوند. آنها بعد از انقلاب اسلامی هم در راه و خط امام خمینی (ره) بودند و در 8 سال دفاع مقدس هم حضور موثری در جبهه داشتند و جزء ولایت‌مدارترین افراد هم محسوب می‌شوند حال کسانی‌که به برکت انقلاب اسلامی صاحب تریبونی شده‌اند با چه جسارتی به خود اجازه می‌دهند اصلاح‌طلبان را فتنه‌گر و و ضد ولایت فقیه معرفی کنند؟ عده‎ای که این اتهامات را به اصلاح‌طلبان می‌زنند کاش جسارت این را هم داشتند که بگویند در زمان پیروزی انقلاب چه می‌کردند.

در ابتدای این دیدار علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ضمن تشکر از حضور عارف در کنگره این حزب از مواضع وی در تقویت همگرایی و انسجام اصلاح طلبان قدردانی کرد.

آذر منصوری عضو شورای مرکزی این حزب نیز اظهار امیدواری کرد حرکت عارف به عنوان نماد مسئولیت‌پذیری اصلاح‌طلبان بتواند در حرکت رو به جلو آنها ترویج و جریان سازی شود.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =