تسنیم نوشت: رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق با اشاره به برگزاری اجلاسی در ارتباط با عراق در شهر دوحه قطر گفت که برخی کشورهای منطقه با برگزاری اجلاس بدنبال دخالت در امور داخلی عراق هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون درباره توطئه ها علیه عراق و حملات تبلیغاتی علیه چهره های سرشناس ملی و دینی هشدار داد و برخی کشورها را بدون ذکر نام آنها به برگزاری اجلاس برای فتنه انگیزی طائفه‌ای در عراق متهم کرد و از همگان خواست تا با این فتنه انگیزی مقابله کنند.

نوری مالکی با انتشار بیانیه‌ای در حاشیه دیدار با هیئتی از عشایر عراقی گفت: عشایر در عراق یک قشر مهم جامعه هستند که در کنار دولت ایستاده و با چالش ها و طرح های مشکوک برای ضربه زدن به وحدت عراق مقابله می‌کنند.

وی افزود: خطر اوضاع امروز عراق کمتر از اوضاعی که در زمان آغاز انقلاب بیستم بود، نیست. همچنان علیه کشور توطئه چینی می‌شود و حملات تبلیغاتی علیه چهره های ملی و دینی ادامه دارد لذا افزایش هوشیاری و دوری گزیدن از توطئه های جاری باعث شکست آنها خواهد شد.

وی "تلاشهای برخی کشورهای منطقه برای دخالت در امور عراق را از طریق برگزاری اجلاسهایی که فتنه انگیزی طائفه ای را تشویق و در بین اقشار ملت عراق اختلاف افکنی می کند"، محکوم کرد.

نوری مالکی از همگان خواست تا "در برابر این طرح ها و تلاش ها که خواهان تقسیم و گسستن عراق است، با قاطعیت بایستند".

وی افزود: ما باید انسجام و حماسه ملی را از طریق احترام به همه قومیت ها و مذاهب و مقدم شمردن میهن پرستی برهر چیزی را حفظ کنیم.

شهر دوحه پایتخت قطر روز پنجشنبه شاهد برزگاری اجلاسی با مشارکت شماری از مسئولان دولتی عراق و شخصیتهای عراقی بود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =