۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

در حالیکه عضو شورای شهر اردبیل تغییرات در بدنه شهرداری اردبیل را شبانه قلمداد می کند، عضو دیگر شورا معتقد است عزل و نصب در اختیار شهرداری است و شورا حق دخالت ندارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ درست یک هفته پیش بود که شهردار جدید اردبیل یعنی دکتر حمید لطف اللهیان ترجیح داد که تغییراتی در این محموعه داشته باشد در این بین 10 نفر از مدیران این مجموعه از جمله  معاون معماری و شهرسازی شهرداری، رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری. معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری؛ مسئول امور اداری، مدیر مالی شهرداری مرکزی، مدیر روابط عمومی شهرداری را تغییر داد.

بعد از این تغییرات که یکی از اختیارات هر مدیری باشد برخی از اعضای شورای شهر اردبیل نسبت به این موضوع واکنش و تغییرات شهرداری اردبیل را شبانه قلمداد کردند.

سلامت صفری عضو شورای شهر اردبیل با انتقاد از این تغییرات گفت: ضروری است تا از عزل و نصب‌های شبانه در فصل کاری در شهرداری اردبیل پرهیز شده و در صورت نیاز با دقت نظر بیشتر این کار به انجام برسد.

اما لیلا تقوی نائب رئیس شورای شهر اردبیل اولین فردی بود که نسبت به این موضوع واکنش مثبت نشان داد.

وی در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر اردبیل در این خصوص مبنی بر پیگیری عزل و نصب های شبانه در فصل کاری شهرداری تصریح کرد: عزل و نصب در اختیار شهرداری است و شورا حق دخالت ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری می تواند صلاحیت نداشتن یک نیرو در فصل کاری را تشخیص دهد و نسبت به تغییر آن اقدام کند، متذکر شد: قرار است شهرداری فصل کاری خود را تمام کند و به دلیل اینکه فصل کاری است نسبت به تغییر نیرو اقدامی نداشته باشد.

در این خصوص شهردار اردبیل هم انتخاب مدیران و معاونین شهرداری و تغییرات صورت گرفته در این مدیریت ها را در راستای اهداف سازمانی خواند و گفت: مدیران انتخاب شده اخیر از توانمندترین، باتجربه ترین و پاکدست ترین مدیران هستند.

دکتر حمید لطف اللهیان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب، از تغییرات صورت گرفته در برخی مدیریت های شهرداری به عنوان نیازی قطعی در جهت حرکت به سمت منافع کلان شهر و پویایی بیشتر مجموعه نام برد.

وی بهره مندی از نیروهای کارآمد، توانمند و پاکدست در بدنه مدیریتی مجموعه شهرداری اردبیل را از مهم ترین اولویت های این شهرداری برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم از فصل باقی مانده کاری، بتوانیم در جهت عمران و آبادانی در پیشبرد هدف گذاری ها و برنامه ریزی ها بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

لطف‌ اللهیان با بیان اینکه پرسنل شهرداری اردبیل پاکدست بوده و این پاکدستی سرمایه عظیم در مسیر توانمندی بیشتر شهرداری در استفاده از منابع ارزشمند نیروی انسانی به شمار می‌رود، گفت: ما قدر این سرمایه‌ها را می‌دانیم و بر این باوریم که با وجود چنین نیروهای خدمت‌گزار و پرتلاش باید به روند توسعه‌ای امیدوار بود.

وی افزود: ما به رغم مشکلات و محدودیت‌های مالی سعی کردیم تا نیروهایمان را با انگیزه و رغبت بیشتر به فعالیت مضاعف ترغیب و تشویق کنیم که البته خطا و اشتباه نیز اجتناب‌ناپذیر است و قطعا با خطاها و اشتباهات نیز برخورد می‌کنیم.

لطف اللهیان در ادامه این گفت و گو وضعیت مالی شهرداری اردبیل را چندان مساعد و مناسب ندانست و با اشاره به رکود حاکم بر بخش ساخت و ساز به عنوان مهم ترین بخش درآمدزایی در شهرداری اردبیل، تصریح کرد: ما با راهبردهایی که در نظر داریم تلاشمان بر این است تا با تغییر در روند اقتصاد شهر به بهبود وضعیت مالی شهرداری نیز کمک کنیم.

وی همچنین ایجاد معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری در شهرداری اردبیل را از جمله این راهبردها و در راستای بهبود وضعیت مالی این مجموعه بیان کرد و گفت: فعالیت این معاونت در روند برنامه ریزی های توسعه اقتصادی و جلب سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های شهرداری اردبیل تأثیر مطلوبی خواهد داشت.  

شهردار اردبیل با یادآوری اینکه در بودجه سالانه؛ بندی به نام مرمت و بازسازی مستغلات شهرداری به صورت مستقل پیش بینی نشده بود، گفت: نمی توان این کار عمرانی را در قالب مسائل جاری و پرداخت پول آب، برق و گاز محاسبه کرد بلکه ضروری است در یک ردیف عمرانی مستقل این حرکت مورد توجه قرار گرفته تا بناها و ساختمان ها که سرمایه شهرداری محسوب می‌شوند دچار فرسودگی نشوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =