مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو به دلیل بیش از دو دهه فعالیت آگاهی رسانی سیاسی، دیپلماتیک و رسانه ای، جایزه طلایی روشنگری خلاقیت بین المللی اورآسیا در روسیه را دریافت کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، این جایزه در روز گذشته و در آکادمی دیپلماتیک علوم روسیه وابسته به وزارت خارجه این کشور و با حضور رئیس آکادمی مذکور اهداء گردید.

بنا به گزارش اتحادیه خلاقیت بین المللی اورآسیا که در نشست ویژه اعطای جایزه ارائه شد، سنایی در دو دوره فعالیت خود به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و روسیه، دوره کنونی به عنوان سفیر در روسیه و همزمان ارتباط با مجامع دانشگاهی و تحقیقاتی، نقش مهمی در فعالیت های آگاهی رسانی بین سیاسیون و کارشناسان در منطقه داشته است.

این موسسه، تاثیر بنیانگذاری پایگاه اطلاع رسانی و مطالعاتی تخصصی ایراس (موسسه مطالعات ایران و اورآسیا) توسط سنایی و انتشار مقالات و پژوهش های تخصصی در آن را در عرصه گسترش اطلاع رسانی منطقه ای بسیار مهم بر شمرده است.

سنایی دانشیار روابط بین الملل دانشگاه تهران  و عضو افتخاری آکادمی علوم روسیه ، عضویت آکادمی علوم اجتماعی قزاقستان، هیات تحریریه دانشنامه مطالعات جهانی سال مسکو، برنده بخش خارجی جایزه جهانی سال 82 کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برای کتاب «روابط سیاسی و اجتماعی ایران و آسیای مرکزی» و همچنین دریافت لوح تقدیر از دانشگاه دوستی ملل روسیه را برای همکاری های دانشگاهی در سابقه کاری سیاسی و رسانه ای خود دارد.

روابط ایران و آسیای مرکزی، روابط ایران و روسیه، رهاورد ماوراء النهر و جایگاه ایران در آسیای مرکزی ، حقوق و سیاست در اسلام، روابط سیاسی و اجتماعی ایران و آسیای مرکزی و در جاده بزرگ ابریشم از تالیفات سفیر ایران در روسیه به زبان فارسی تاکنون انتشار یافته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    15 4
    و البته او تنها سفیر تاریخ ایران در روسیه است که به زیان روسی تسلط کامل دارد و این کشور را به خوبی می شناسد...
    • بی نام RO ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      1 1
      درتایید فرمایش آقای سامان عرض کنم که تسلط بر زبان در روابط بین الملل تاثیر شگرفی دارد شاید مهمترین عامل موفقیت در مذاکرات هسته ای تسلط آقای ظریف بر زبان انگلیسی باشد ویا لااقل تا حدود زیادی مذاکرات را به پیش برد
  • بی نام RO ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    10 5
    درود بر مرد نهاوند.
  • زهرا A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    1 6
    آفرین به ظریف که چنین فرد با لیاقتی رو انتخاب کردن.