امیر حاج رضایی در گفتگو با خبر آنلاین درباره اتفاقات به وجود آمده برای کودک غرق شده سوریه ای و دیگر مردم بی پناه این کشور صحبت کرد.

احسان خراسانی - خبرگزاری خبر آنلاین؛ وقتی کودک بی گناه و مظلوم سوریه ای که برای فرار از دست مهاجمین به همراه خانواده اش در حال مهاجرت به اروپای شرقی بود در دریا غرق شد، کشتی همه آنهایی که طرفدار صلح و دوستی هستند به گل نشست. اتفاقی که برای این کودک سوریه ای افتاد آن قدر دردناک بود که واکنش برخی از اهالی فوتبال حتی در خارج از ایران را هم در پی داشت. دیشب پاول پوگبا، هافبک مسلمان تیم ملی فرانسه و باشگاه یوونتوس نسبت به اقدامات ظالمانه صورت گرفته در برابر مردم سوریه واکنش شدیدی نشان داد و آن ها را محکوم کرد. بعد از او کریستیانو رونالدو، دروگبا و دیوید بکام هم مخالفت خود را با جنایت های داعش اعلام کردند.

امیر حاج رضایی هم به جرگه کسانی پیوست که این جنایت ها را کاری غیر انسانی می دانند. او در مصاحبه با خبر آنلاین در رابطه با واکنش پوگبا نسبت به غرق شدن آیلان بی گناه به سوال های به وجود آمده درباره بازتاب این اتفاق در دنیای فوتبال پاسخ داد.

آقای حاج رضایی مطمئنا واکنش پوگبا و دیگر چهره ها را دیدید. نظر شما در این رابطه چیست؟

 چهره های شاخص در ورزش، هنر و جامعه موظف هستند که نسبت به این اقدامات موضع گیری کنند. فوتبالیست ها کسانی هستند در تیررس نگاه ها قرار دارند و صحبت های آنها در این رابطه می تواند صدای اعتراض به این جنایت ها را به گوش همه مردم جهان برساند. نکته مشخص این است که این اقدامات کاملا نا جوانمردانه می باشد و چهره های مشهور نباید نسبت به آنها بی تفاوت باشند. من به شخصه خیلی خوشحالم که بازیکنی مثل پوگبا و دیگر ستاره های دنیای فوتبال این کار ها را محکوم کردند. بالاخره این افراد ستم دیده روزی هنرنمایی این بازیکنان را در زمین فوتبال تماشا کردند.

به نظر شما این صحبت ها چقدر در تمام شدن جنایات تاثیر دارد؟

 معلوم است که به این راحتی ها نمی توان جلوی این اقدامات را گرفت اما همین واکنش ها میتواند تاثیر بسزایی در کاهش جنگ ها داشته باشد. در زمانه ای که جنگ، فقر، بیماری، گرسنگی و خیلی مشکل های دیگر گریبان گیر انسان ها شده است، همه باید بسیج شوند و نسبت به این رفتار های ظالمانه واکنش نشان دهند.

مطمئنا این اتفاقات روی خود شما هم تاثیر گذاشته. درست است؟

بله این اتفاقات خیلی فجیع است و واقعا انسان را آزار می دهد. وقتی من وضعیت این کودکان بی گناه را می بینم، فکر می کنم این ها یکی از نوه های من هستند. در این زمانه که همه آنهایی که دم از حقوق بشر می زنند، باید وظیفه خود بدانند که این اقدامات را محکوم کنند.

جالب اینکه علاوه بر پوگبا که مسلمان است، کریستیانو رونالدو و چند چهره مشهور دیگر هم نسبت به رفتار های ظالمانه واکنش نشان دادند. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

این مسئله مربوط به دین و مذهب نیست. چرا که همه ما قبل از اینکه متعلق به هر مذهبی باشیم در انسان بودن با یکدیگر مشترک هستیم و این نکته ای است که احساسات ما را خدشه دار می کند که در رابطه با جنگ و دشمنی موضع گیری کنیم. رونالدو بازیکنی است که میلیون ها نفر او را دوست دارند و مطمئنا صحبت های او تاثیر گذار است. من امیدوار هستم که چهره های محبوب ورزشی ایران هم واکنش خودشان را نشان دهند و ساکت نمانند.

41257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =