ایرنا نوشت: شهردار منطقه 12 کرج گفت: واقع شدن کاخ موزه تاریخی مروارید در این منطقه شهرداری کرج فرصتی است که در صورت بهره برداری درست از آن می تواند به عنوان یک ظرفیت در اختیار استان البرز قرار گیرد.

مجید کمالی نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: یکی از فرصت های این منطقه کاخ تاریخی مروارید است که در این خصوص شهرداری کرج با نهادهای ذیربط برای توسعه و نگهداری آن به توافق رسیده اند.
کمالی نژاد گفت: آمادگی داریم با همکاری سازمان میراث فرهنگی بتوانیم ضمن مرمت و بازسازی این مجموعه، آن را برای توسعه گردشگری در استان البرز فعال کنیم.
وی با اشاره به اینکه کاخ موزه مراورید امروز شرایط خوبی نداشته و در حال تخریب است، گفت: تا کنون برای بازسازی کاخ مروارید هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته که علاوه بر فرسایش کاخ موزه، در صورتی که شهرداری اهتمام نداشته باشد، فضاهای سبز این مکان نیز از بین می رود. در صورتی که شهرداری اعتقاد دارد که از این مکان باید به عنوان یک سرمایه ملی به طور مطلوب محافظت شود.
کمالی نژاد اظهار کرد: برای این کار نیاز به توافق با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری داریم تا بر اساس آن از فرسایش بیش از پیش این کاخ موزه تاریخی جلوگیری کنیم.

توقف ساخت و سازهای غیرمجاز

شهردار منطقه 12 کرج با تاکید بر اینکه تا حدود زیادی ساخت و سازهای غیرمجاز را در حوزه کاری خود متوقف کرده ایم، گفت:برای پیشگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز تیم های نظارتی در منطقه فعالیت دارند.
وی با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری منطقه 12 در سال جاری، گفت: درآمدهای شهرداری از محل ساخت و ساز های مجاز و صدور پروانه است اما رکود در ساخت وساز سبب کاهش درآمد شهرداری شده است.
وی بیان داشت: به طور متوسط از ابتدای سال جاری تا کنون ماهانه حدود شش پروانه ساخت و ساز در این منطقه صادر شده است.
وی با اشاره به بازار مسکن در این منطقه، اظهار داشت: گر چه اکنون برای کسب پروانه ازسوی شهروندان استقبال کمی صورت می گیرد، اما نسبت به ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه بیشتر از پیش سخت گیری می شود.
کمالی نژاد با بیان اینکه این منطقه دارای اراضی حریمی زیادی است، گفت: 14هزار متر از زمین های حریم منطقه 12که از قبل در آن اقدام به کشاورزی می شد، توسط شهرداری خریداری می شود.
وی ادامه داد: دو قطعه زمین که هر کدام 14هزار متر است در این منطقه وجود دارد که خریداری آن به صورت تهاتر در دستور کار شهرداری منطقه 12قرار گرفته و در سه سال آینده این اقدام صورت می گیرد.
شهردار منطقه 12 کرج گفت: در سال جاری 70 میلیارد ریال در منطقه 12هزینه تملک بوده و این در حالی است که شهرداری هیچ گونه درآمد دولتی ندارد.
وی با اشاره به فعالیت منطقه اقتصادی ویژه پیام در حوزه جغرافیایی منطقه 12 کرج، اظهار داشت: فعالیت منطقه پیام به لحاظ درآمدی نفعی برای شهرداری این منطقه نخواهد داشت و از پرداخت عوارض معاف است.
شهردار منطقه 12 کرج به وضعیت زیرساخت شهری این منطقه اشاره کرد و گفت: زیرساخت های این منطقه اکنون در حال شکل گیری است که البته بر اساس اصول شهرسازی پیش می رود.
وی ادامه داد: در زمین های ساماندهی شده منطقه 12 شهرداری، یک پارک هفت هکتاری در حال ساخت است، همچنین سال گذشته یک پارک 2.5 هکتاری دراین منطقه به بهره برداری رسید.
کمالی نژاد گفت: سرانه فضای سبز با توجه به جمعیت این منطقه حدود هفت مترمربع است که به سرانه های کشوری نزدیک است.

وضعیت اعتبارات منطقه 12 کرج

شهردارمنطقه 12کرج اعتبارات سال جاری این منطقه را 680 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 530 میلیارد ریال نقدی و مابقی بودجه این منطقه تهاتری است.
کمالی نژاد ادامه داد: طرح تفصیلی برای این منطقه در سال 88 تهیه شده که مغایرت هایی داشته و اکنون مورد بازنگری قرار گرفته است. در طرح تفصیلی جدید توسعه و بهسازی شهرها بر عهده مسکن و شهرسازی است و در تصمیم گیری ها ایفای نقش با آنان است.
وی در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد در این منطقه که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است، گفت: جمع آوری سگ های ولگرد بر عهده سازمان پسماند شهرداری کرج است.
وی اظهارکرد: اکنون محل نگهداری سگ های ولگرد در حلقه دره واقع است که پس از زنده گیری و عقیم سازی آنها مجددا در این منطقه رها سازی می شوند.
منطقه 12شهرداری کرج جمعیتی بالغ بر 130 هزار نفر دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =