بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم منجر به تلف شدن۲۳ راس کل و بز وحشی شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این باره به خبرآنلاین گفت: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر استان زنجان تاکنون ۲۳ رأس کل و بز را از بین برده است.ناصر جعفری از افزایش تلفات کل و بز بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم زنجان به۱۲ رأس خبر داد.
وی ادامه داد : با توجه به مشاهده تلفات پنج راس کل و بز وحشی در منطقه خرمنه سر شهرستان طارم بر اثر بیماری طاعون نوشخوارکنندگان کوچک در تاریخ نهم شهریورماه ۹۴، از بامداد دیروز محیط بانان و کارشناسان استان به پایش منطقه پرداخته و متأسفانه امروز لاشه ۷ رأس کل و بز دیگر کشف شد.
جعفری افزودافزود: هم اکنون ۱۰ اکیپ از همکاران محیط بان و کارشناس به منظور پایش دقیق تمامی منطقه مذکور در منطقه حضور دارند و از فردا صبح ۵ اکیپ دیگر نیز به آنها اضافه خواهد شد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: از دامداران منطقه تقاضا داریم نسبت به واکسیناسیون دامهای خود در اولین فرصت اقدام نموده و با مأمورین دامپزشکی همکاری لازم را داشته و از ورود دامهای خود به منطقه خودداری نمایند. جعفری ادامه داد: در تلاش هستیم تا شعاع ۱۰ کیلومتری منطقه دامهای اهلی را دور نموده و از ورود دامهای جدید جلوگیری کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =