مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به فراهم سازی زمینه های تولید داخلی و ایجاد بسترهای اشتغال منتج می شود.


به گزارش خبرآنلاین، جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سلطانیه به ریاست پرویز خالقی فرماندار سلطانیه و با حضور مدیران و مسئولان شهرستانی برگزار شد. در این جلسه فرماندار شهرستان گفت: ایجاد ثبات و آرامش در حوزه اقتصاد حائز اهمیت است و این ثبات در سایر بخش های مربوطه اقتصاد نیز تسری یافته است؛ چرا که مقوله اقتصاد جزو عوامل توسعه و پیشرفت است.
به گفته وی با توجه به اهمیت وجودی امنیت در حوزه اقتصاد و زیرشاخه های اقتصاد از جمله تولید، خدمات و غیره یکی از مهمترین رهیافت های دولت ، به این بخش اختصاص یافته است.
خالقی ادامه داد: دستاوردهای مهم از جمله مهار تورم از بالای40 درصد به کمتر از 15 درصد، یکی از نشانه های محرز بر فعالیت این دولت می باشد که در نتیجه به ایجاد امنیت نسبی برای تولید گران ختم شده است.
این مسئول با اشاره به عوامل برهم زننده اقتصاد یک کشور افزود: قاچاق کالا و ارز که در اصطلاح علوم اقتصاد، از آن به عنوان اقتصاد پنهان و یا اقتصاد زیرزمینی یاد می شود، از جمله مهمترین عوامل تخریب اقتصاد هر کشوری بوده که در سطح کشورهای دنیا و البته با شیبی متفاوت درحال رخ دادن است.
فرماندار سلطانیه یکی از مهمترین مضرات قاچاق کالا و ارز را از بین رفتن بسترهای اشتغال در سطح کشور دانسته و گفت: یکی دیگر از معضلات حوزه قاچاق کالا، ورود کالاهای فاقد استاندارد بهداشتی می باشد که به ازای واردات این دسته از کالاها، مشکلاتی اساسی در سطح کشور پدیدار می گردد.این مسئول با اشاره به آمار مکشوفات حوزه قاچاق کالا در سطح شهرستان ادامه داد: بیش از 2800 بطری مشروبات الکلی، طی سالجاری توسط مبادی مربوطه کشف و ضبط گردیده و با وجود اینکه طی سال 93، تعداد 10 هزار نخ سیگار در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =