امضای ٨ موافقت‌نامه همکاری میان ایران و قرقیزستان در دیدار دو رئیس جمهور

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری نوشت: رؤسای جمهوری ایران و قرقیزستان ٨ یادداشت تفاهم و موافقت‌نامه همکاری امضا کردند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی و "آلماس بیگ آتامبایف" رؤسای جمهوری ایران و قرقیزستان صبح امروز پس از دیدار خصوصی و مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و قرقیزستان، در مراسم امضای اسناد میان مقامات دو کشور حضور یافتند.

یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کشاورزی، موافقت‌نامه انتقال محکومان، برنامه همکاری وزارتخانه‌های امورخارجه، یادداشت تفاهم همکاری رسانه‌ای، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه انرژی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی، یادداشت تفاهم همکاری اتاق‌های بازرگانی و یادداشت تفاهم همکاری‌های کنسولی، ٨ سند همکاری است که به امضای وزرا و مسئولان ایران و قرقیزستان رسید.

پيش از امضاي اين موافقت نامه ها، رؤسای جمهور ایران و قرقیزستان در دیدار دوجانبه بر شناسایی و فعال کردن ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کردند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلام ایران و "آلماس بیگ آتامبایف" رئیس‌جمهوری قرقیزستان در این دیدار خصوصی که بلافاصله پس از مراسم استقبال رسمی  آغاز شد، اهمیت گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های تهران بیشکک را مورد تأکید قرار داده و بر شناسایی و فعال کردن ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در راستای تعمیق و تحکیم روابط تأکید کردند.

رئیس‌جمهوری قرقیزستان به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و با هدف توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور به تهران سفر کرده است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =