ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه اقلیم کردستان کمک ایران برای مقابله با حملات شیمیایی احتمالی داعش علیه ایران منطقه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همزمان با افزایش تهدیدات گروه تروریستی داعش برای استفاده از حملات شیمیایی، فلاح مصطفی بکیر، وزیر امور خارجه اقلیم کردستان عراق رو جمعه، گفت: تهدید داعش برای استفاده از حملات شیمیایی جدی است و ما از تمام دوستانمان می‌خواهیم که در این زمینه به کردها کمک کنند.

بر اساس گزارش شبکه پرس تی‌وی، وزیر امور خارجه اقلیم کردستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات قابل توجهی در مقابله با حملات شیمیایی دارد و ما به کمک‌های تهران برای مقابله با گروه های تکفیری نیاز داریم.

بکیر با اشاره به روابط دوستانه میان تهران و اربیل گفت که دو طرف مصمم به افزایش روابط دوجانبه‌شان هستند.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش که اکنون بخش‌هایی از عراق و سوریه را تحت کنترل دارد مرتکب جنایات هولناک و خشونت‌های بی‌شماری علیه مردم این کشورها به ویژه علیه شیعیان، کردها و مسیحیان شده است. آنها اخیراً تهدید کرده‌اند که از حملات شیمیایی در عراق استفاده خواهند کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شازده A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    سلاح و امکانات مفتی میخان. خلاص.
  • علی A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    ایران به شرط تعهد بارزانی حیله گر که اتحادش رو با اسراییل لغو کند و توهم استقلال کردستان و تشکیل کشور کردی و تجزیه ایران رو از سر بندازه بهشون کمک کنه.
    • عباس IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
      13 1
      سلام،دوست عزیز کردهانژادی ایرانی وتیره ای آریایی ازقوم ایرانی هستندکه سالهاست بدلیل مرزبندیهای سیاسی استعمارگران ازسرزمین مادریشان ایران دور افتاده اند.کرددرهرجای دنیاازعراق وسوریه وترکیه گرفته تا اروپا وامریکاو....زندگی کندایرانی است هرچند که تابعیت کشورهای دیگر را به خود بگیرد لذا ما کرد عراقی،سوری وترکیه ای و....نداریم وهمه آنها صددرصدایرانی هستند پس چگونه می شود یک ایرانی نژاد به ایران که مادر،وطن وناموس او است خیانت کند وفکر جدایی از مادرش را درسر بپروراند؟مطمئن باشیداگر کلمه ای در این خصوص از زبان یک کرد بیرون بیاید بدلیل جهل وناآگاهی تاریخی وجامعه شناختی اوست که بازیچه دست استعمارگران غربی شده است وگرنه اکثریت قریب به اتفاق کردها به این واقعیت تاریخی یعنی ایرانی بودن خود واقفند.
  • علیا A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    نفتشون رو میفروشند به اسرائیل. اونوقت اینجور مواقع از ما کمک میخوان. حیف که بحث امنیت ملی ایران در میان بود و ایران باید از هم مرز شدن با داعش جلوگیری میکرد وگرنه همون موقع که داعش داشت کل کردستان رو میگرفت اگر کمک نمیکردیم الان چیزی به نام اقلیم کردستان باقی نمونده بود. با خیانت در همین کردستان و همدستی سران کرد در شهرهای بزگ و نیروهای نظامی، داعش تونست با اون سرعت در کردستان پیشروی کنه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    33 77
    به حکم عقل بین بد و بدتر باید بد را انتخاب کرد،ولی مشکل جایی حاد میشه که تشخیص بد از بدتر ممکن نباشه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    23 80
    ایران کمک میکنه ولی کاش اینا هم دوست و دشمن واقعیشون رو توی شرایط جنگ بشناسن
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    33 4
    يه سري بيانيه تبليغاتى كه همه هم ميگن. گزارش هم كه از پرس تى وى بوده. جدى نگيريد كلن
  • بی نام RO ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    13 3
    ای بابا حکومت های به فکر منافع خودشان هستند ای ملت شماها دل خوش نکنید..................