۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲

ایسنا نوشت: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: انحصار دو سویه تولید و واردکنندگان خودرو، حقوق مصرف‌کنندگان این محصولات در ایران را تضییع می‌کند.

محمد جعفری اظهار کرد: متاسفانه خودروسازان و واردکنندگان خودرو با ارائه محصولات بی‌کیفیت و گران حقوق مصرف‌کنندگان را تضییع می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکلات باید اقدامات مناسب صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید برنامه‌ای برای ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید و رشد کیفیت در شرکتهای خودروسازی تهیه شود.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: از آن سو نیز باید نظارتها بر عملکرد شرکتهای واردکننده خودرو تشدید شود آن هم در شرایطی که براساس گزارش نهادهای رسمی کشور مانند مجلس شورای اسلامی، گران‌فروشی و دیگر تخلفات این شرکتها تایید شده است.

وی افزود: در حال حاضر خودروسازان و واردکنندگان خودرو مانند دو لبه یک قیچی، حقوق مصرف‌کنندگان را تضییع می‌کنند که این موضوع در خودروسازان بیشتر ناشی از سوءمدیریت و هزینه‌های بالای تولید و در واردکنندگان ناشی از سودجویی و رانت‌خواری است.

جعفری با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها و ورود خودروسازان بزرگ جهانی به کشور ضعف فن‌آوری در صنایع خودرو و قطعه‌سازی باید برطرف شود، تصریح کرد: در حوزه واردات خودرو نیز باید با حل انحصار از واردات این محصول، زمینه‌های سودجویی و رانت‌خواری شرکتهای واردکننده خودرو به حداقل برسد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    126 1
    نمیخریممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    125 5
    پول داریم ولی نممممممممممممممممممممممممممممممممممیییییییییییییییییییییییییخخخخخخخخخخخخخخخخخخررررررررررررررررررررررریییییییییییییییییییییییییییییممممممممممممممممممممممممممم
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    32 0
    چه عجب باالاخره بیدار شد.
  • وحیدرک IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    44 0
    دست در دست هم دهیم به مهم خودروی وارداتی را کنیم آزاد.
  • محمد A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    41 0
    اين مملكت نياز به خودروسازي نداره.جمش كنيد.مهرم هلال جونم ازاد.
  • بی نام US ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    36 0
    اگر تعرفه واردات به صفر کاهش یابد انحصار دو سایه از بین میرود
  • نسل دو سر سوخته IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    37 0
    با چند دهه انحصار و رانت و ماشینهای بی کیفیت انتظار دارید مردم قربون صدقتون هم برند؟ مردم هوشیار شدن پراید بی کیفیت مزخرف 22 میلیون؟ مگه مغز جیگر خوردییم؟ نمیخریم تا انشاءالله ظرفیت انبارهاتون پر بشه و با ماشینهاتون همه با هم بترکید
  • علی A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    33 0
    اگر همه مردم ایران باهم متحد شوند و ماشینهای بی کیفیت را نخرند مجبور می شوند ماشینهای با کیفیت به بازار ارائه دهند
  • رامین IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    30 0
    چندسال دیگه لازمه که به مردم ظلم بشه وکسی نیست بدادشون برسه.ایاواقعاامارقیمت خودروی خارجی رودارید.پس چرامن وامثال من که باوام وبدبختی وهزاران منتی که بانکهاسرمون میزارن بایدخودروی عهدبوقی بخریم بقیمت روزخودروی2015خارجی.چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علیرضا RU ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    17 1
    حد اکثر قدرت خرید بیش از هفتاد درصد خریداران خودرو در ایران حداکثر ۱۵ میلیون تومان است
  • نسل سوخته A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    13 0
    با سلام چرا این بازی ها سرمان در می آید ؟؟ چون 2برابر دارایی یمان را با قرض و .... می ریم ماشین میخریم که از همسایه و دوست و آشنا جا نمونیم قرض میگیریم سختی میکشیم و ... فقط و فقط برای اینکه ماشین داشته باشیم بگیم خیلی اوضاع و احوالمان عالی است. اگه سرمون این بازی ها رو در نیارن اشتباه کردن و گرنه اونا خودرو سازها و وارد کنندگان دارن درست عمل میکنن . جواب قرض گرفتن و سختی دادن به خودمون همینه که دارن سرمون در میارن. نمیدونم کدوم کشور پیشرفته ای خودرو داشتن رو فرهنگ خودشون میدانند؟؟ اما اینجا که میدانند . باید با فکر عمل کرد وگرنه مرغ هم میگن چون تعطیلات تابستانه مردم میرن جوجه میزنن گرون کردیم خودرو رو نخریدیم مرغم حاضریم نخریم سختی به خودمون بدیم که دست سودجوها کوتاه بشه؟؟ نه نیستیم
  • حمید IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    2 0
    کاش یکی برا مردم توضیح میداد که کار این انجمن چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ايراني IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    2 0
    سلام من فقط ميتونم بگم متاسفم كه مجبوريم اين ماشينهارو سوار بشيم
  • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    1 0
    سي سال عقب افتادگي در صنعت خودرو سي سال چپاول مردم سي سال كشته و زخمي شدن مردم سي سال از بين بردن اموال مملكت كه اگه مديريت و انصاف توش بود الان ما چشممون به برداشتن تحريمها نبود براي همه اين اجهافهايي كه در حق ايران و مردمش شد سايپا فقط عذر خواهي كرد و بقيه شركتها حتي حاضر به عذر خواهي هم نشدند و وزير صنعت هم مردم رو ضد انقلاب ناميد تنها راه اصلاح اين رويه غلط فقط نخريدن اين اشغالهاست اگه ملت يك سال تحمل كنن بخدا همه چيز درست ميشه ،براي اقتصاد كشور هم خوب ميشه چون كيفيت بالا محصولات رو رقابت پذير ميكنه توليد بالا ميره و جوانهاي بيشتري سر كار ميرن