مهر نوشت: میزان روان آب های موجود کشور در ۶ حوضه اصلی آبریز نسبت به میانگین بلندمدت ۵۳ درصد کاهش یافت که این کاهش در حوضه هامون در شرق کشور به میزان ۸۰ درصد بوده است.

حجم روان‌آب‌های سطحی کشور در پایان مرداد‌ماه سال جاری به ۳۹ میلیارد و ۳۶۸ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به میانگین بلندمدت ۵۳ درصد کاهش یافته است. بیشترین کاهش روان‌آب‌های کشور در حوضه آبریز هامون بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد و نسبت به درازمدت ۸۰ درصد کاهش یافته است.

بر پایه این گزارش، میانگین بلندمدت حجم کل روان آب‌های سطحی در مرداد‌ماه ۸۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون مترمکعب و دوره مشابه سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۳۲۶ میلیون مترمکعب بوده است. همچنین حجم جریان‌های سطحی در پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری رتبه چهل و پنجم را در ۴۷ سال گذشته به خود اختصاص داده است.

حجم جریان‌های سطحی در یازدهمین‌ماه سال آبی جاری نسبت به سال گذشته در ۳ حوضه اصلی آبریز کشور مثبت و در سه حوضه آبریز منفی گزارش شده است. در حوضه های دریای خزر، فلات مرکزی و سرخس جریان‌های سطحی نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۰، ۲۴ و ۲ درصد افزایش یافته است، اما در حوضه‌های خلیج فارس، دریاچه ارومیه و هامون به ترتیب ۱۴، ۱۹ و ۱۴ درصد کاهش داشته است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • با نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    6 0
    با این روند خشکسالی و کم آبی در ایران من موندم چطور سیاست ایران 200 میلیونی دنبال می شود.از خبر آنلاین خواهش میکنم از کارشناسان مسقل حوزه آب که فارغ از مسائل سیاسی سئوال کند آینده آبی ایران جوابگوی جمعیت 200 میلیونی هست یا نه؟