یادداشت بابک حمیدیان برای ایرج کریمی/ در مراسم‌های پرهیاهوی بعد از مرگش شرکت نمی‌کنم

اعتماد نوشت: یک شب سه صبح ایرج کریمی زنگ زد که بیا بیمارستان بنشینیم و با هم گپ بزنیم. سه صبح رفتم بیمارستان پیشش، تجربه‌ای که فکر کنم هیچ بازیگری با کارگردانش در دنیا نداشته.

يك شب سه صبح ايرج كريمي زنگ زد كه بيا بيمارستان بنشينيم و با هم گپ بزنيم. سه صبح رفتم بيمارستان پيشش، تجربه‌اي كه فكر كنم هيچ بازيگري با كارگردانش در دنيا نداشته. نشستيم و پرستاران با تعجب براي‌مان آب آوردند و نور توي اتاق پخش كردند كه در تاريكي ننشينيم و تا طلوع صبح با هم گپ زديم و كنارش ماندم. از ايرج كريمي حرف زدن كار آساني نيست. من ترجيح مي‌دهم كه يادآوري كنم كه در هيچ يك از هياهوهايي كه پس از مرگش برگزار خواهد شد،شركت نمي‌كنم و صبح جمعه هم قبل از آمدن عكاس‌ها رفتم بالاي سر جنازه‌اش و سريع هم رفتم چون ترجيح مي‌دهم در خلوتم با ايرج كريمي صفا كنم. در سوگواري او شركت نمي‌كنم كه بعد از مرگ، همه، طور ديگر با رفتگان برخورد مي‌كنند و من اين مرام را دوست ندارم. در فيلم نيمرخ‌ها به ياد مجيد بهرامي همراه ايرج كريمي نقش يك سرطاني را بازي كردم و حالا فيلم خود گوياي احوالات ايرج كريمي است.دوست دارم در تنهايي‌ام به ياد ايرج كريمي باشم و او را با آن لبخند فيلسوفانه و پوليور مشكي‌اش تصور كنم. كريمي به زعم من سينماگر فيلسوف سينماي ايران بود و با همان لبخند بدون سخره‌اش كه پر از فلسفه و حيات بود حالا به اين دنيا نگاه مي‌كند.» كريمي درك متعالي داشت و توانست هشت سال فيلم نسازد تا كتاب ده سال با هملت را ترجمه و منتشر كند كه خواندنش خودش دنيايي است. همكاري من با او با يك فيلم كوتاه شروع شد و با نيمرخ‌ها به پايان رسيد. در تنهايي‌ام به ياد كريمي خواهم بود.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مازیار A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    2 6
    "به زعم من " یعنی به نظر غلط من وقتی مینویسید :" كريمي به زعم من سينماگر فيلسوف سينماي ايران بود . " معنی اش میشود کریمی به نظری که غلط است سینما گر فیلسوف بود . یعنی کریمی سینما گر فیلسوف نبود . زعم یعنی نظر غلط .
    • هاله IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      5 0
      زَعَم به معنی غلط و بیهوده و باطل است، نه زَعْم. «به زعم من» همان «به نظر من» معنی می‌دهد.