یکی از کاربران خبرآنلاین که از نخبگان هم هست معتقد است که بنیاد ملی نخبگان توجه ویژه ای به نخبگان پایتخت نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تبعیضی که بین دانشجویان نخبه شهرستانی و تهرانی گذاشته می شود، مورد سوال و اعتراض یکی از کاربران سایت است. او می نویسد: بنیاد ملی نخبگان اخیرا بسیاری از تسهیلات و امتیازات خود، از جمله جوایز تحصیلی، را به دانشجویانی اعطا میکند که در دانشگاه های درجه یک مشغول به تحصیل هستند و یا قبلا در این گونه دانشگاه ها تحصیل کرده اند.

با شرایطی که گذاشته اند تسهیلات سربازی هم اکثرا شامل حال دانشجویان دانشگاهای پایتخت میشود. ظاهرا بنیاد ملی نخبگان اعتقادی به دانشجویان شهرستانی ندارد و رتبه کنکور برای انها خیلی مهم است. در حالی که وظیفه این نهاد حمایت از نخبگان در تمام کشور است نه صرفا کسانی که در دانشگاه های درجه یک مشغول تحصیل هستند. لطفا دلیل وضع این قانون های تبعیض برانگیز را پیگیری کنید.


اما مرکز ارتباط با رسانه بنیاد ملی نخبگان چنین ادعایی را رد می کند و معتقد است که شرایط اعلام شده برای همه یکسان است.
به گفته این مرکز شرایط دریافت تسهیلات دانشجویی مبتنی بر امتیاز حاصل از فعالیت‌های نخبگانی است که در آن عواملی همچون معدل، سوابق تحصیلی، برگزیده شدن در جشنواره‌ها تعداد مقالات و ... دخیل هستند و هرکس چه تهرانی و چه شهرستانی بتواند امتیاز لازم را کسب کند از تسهیلات استفاده خواهد کرد.


یکی از کارشناسان این مرکز می گوید: اگر در حال حاضر سهم بیشتری از کسانی که امتیازها را به دست می‌آورند در دانشگاه های برتر مشغول تحصیل هستند دلیل بر این نیست که بنیاد ملی نخبگان توجه ویژه ای به آن ها نشان داده. به طور طبیعی افرادی که مستعدتر هستند جذب دانشگاه های پایتخت شده اند و طبیعتا از تسهیلات بیشتری برخوردار می شوند.


ضمن اینکه برای سال تحصیلی 1394-95 بنیاد به همه استان‌های کشور سهمیه خاصی را اختصاص داده و همه دانشجویان کشور مستقل از اینکه در کدام دانشگاه تحصیل می کنند، می توانند در این رقابت شرکت کنند و از جوایز تحصیلی بنیاد بهره‌مند شوند.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    سلام لطفا از مسئول محترم سوال کنید که چرا برای دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی جدید سهمیه ای برای جوایز تحصیلی پر نظر گرفته نشده است؟ و اگر شده است شماره نامه را اعلام کنند تا ما از دانشگاه پیگیر شوبم. بر اساس ایین نامه جدید دانشگاه افراد واجد شرایط را به بنیاد معرفی میکند، همانند دانشگاه تربیت مدرس که اطلاعیه اش در سایت معاونت اموزشی دانشگاه تربیت مدرس موجود است. مسئولین دانشگاه ارومیه میگویند بنیاد امسال به دانشگاه ارومیه سهمیه نداده است. از پیگیریتان سپاسگزارم
  • احسان A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    با سلام من هم یک شهرستانی هستم که با داشتن مدرک دکتری با معدل 19.70 و داشتن بیش از 30 مقاله با ضریب تاثیر های بالا، که برای نخبگی اقدام نمودم و بعد از 6 ماه بررسی و آپلود کردن مدارک مختلف در انتها از سوی بنیاد نخبگان فاقد صلاحید نخبگی تشخیص داده شدم. واقعا باید تاسف خورد که بین تهرانی ها و شهرستانی ها تبعیض قائل میشوند.
  • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    ما مگه نخبه هم داریم که بنیاد داشته باشه ...... شما که همه رو فراری دادین ... دانشجوها فقط درس میخونن که برن دانشگاه دولتی و بعد هم پذیرش یه دانشگاه تو آمریکا و کانادا ......
  • محمد IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 2
    99 مدیرای ما نخبه اند که 80 آنها شهرستانی اند
  • ساناز A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    رتبه 44 کنکور سراسری و نفر اول علوم پایه منتطقه.طبق نتایج مشمول جایزه تحصیلی نشدم.