ایرنا نوشت: امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله علی سیستانی مرجع شیعیان عراق روز جمعه از قوه قضاییه این کشور خواست تا دانه درشت های فساد را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری عراق پرس، احمدالصافی در خطبه های امروز نماز جمعه از مقامات قضایی عراق خواست تا مسؤولان بلند پایه عراقی را که دچار فساد مالی هستند، محاکمه نماید.
صافی همچنین از دستگاه قضایی و هیات شفاف سازی این کشور خواست تا اموالی که توسط این گروه فاسد به یغما رفته بود، از آنان پس گرفته شود.
نماینده آیت الله سیستانی در صحن مسجد حسینی در کربلا گفت: مظاهر فساد در کشور به دلیل آنچه وی سوء استفاده از مناصب حکومتی خواند، رو به افزایش است. لذا باید دانه درشت های فاسد تحت پیگرد قرار گرفته و محاکمه شده و اموال مسروقه ملت عراق بازگردانده شود.
وی تاکید کرد: پیگرد دانه درشت ها و برگرداندن پول های به سرقت رفته ملت عراق از اساسی ترین اقداماتی است که در روند اصلاح و مبارزه با فساد در عراق باید صورت گیرد.
صافی در باره درخواست های تظاهر کنندگان عراقی برای اجرای اصلاحات در دولت این کشور گفت: در امر اصلاحات تنها تأیید زبانی و همراهی رسانه ای مسؤولان کشوری با خواسته های ما، گره گشا نخواهد بود، بلکه همه مسؤولان باید کمرهمت بسته و به صورت جدی و تأثیرگذار برای تحقق اصلاحات واقعی گام بردارند.
وی خاطر نشان ساخت: هر مسؤولی درهر جایگاهی قرار داشته باشد و به هر میزان که اختیارات قانونی داشته باشد، باز هم به تنهایی قادر نخواهد بود به اصلاحات پایه ای و اساسی دست زند، بلکه در این راه باید همه نیروها و مسؤولان با وی همراه شوند.
آیت الله سیستانی روز پنجشنبه نیز در نجف اشرف ضمن درخواست از دولت عراق برای اتخاذ تصمیم های جسورانه به منظور اجرای برنامه های اصلاحی، بر حمایت های دولتی از نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی در جنگ علیه داعش تأکید کرد.
عبدالهادی الحکیم از نمایندگان مستقل پارلمان عراق پس از دیدارش با آیت الله سید علی سیستانی به خبرنگاران گفت: ایشان بر مبارزه جدی و همه جانبه با فساد و پیگرد قانونی مفسدان اقتصادی و نیز بهبود خدمات رسانی به شهروندان، برقراری عدالت اجتماعی، اصلاح دستگاه قضایی و نیز تصویب قوانین متناسب با برنامه های اصلاحی دولت، تأکید کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، گزارش ها از نجف اشرف حاکی است که در ادامه برنامه های اصلاحی دولت، لؤی الیاسری معاون سابق شورای استان نجف، با رأی شورای استان، به عنوان استاندار، جایگزین عدنان الزرفی شد.
شورای 29 نفری استان نجف در 13 ماه میلادی گذشته (22 مرداد) زرفی را به علت کم کاری، ضعف در خدمات رسانی و بهبود اوضاع در مسؤولیت خود، با 15 رای کنار گذاشت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 1
    به نظر من فساد بهانه می باشد عربها روی اعدام صدام حساسند و می خواهند مالکی که حکم اعدام را امضا کرد به تله بیندازند.