به مناسبت بزرگداشت روز جهانی گردشگری، مرکز مطالعات گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی همایشی را در روزهای ششم و هفتم مهر با حضور فعالان صنعت و استادان بنام گردشگری داخل و خارج از کشور ترتیب داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدرضا فرزین، دبیر علمی این همایش گفت: بزرگداشت روز جهانی گردشگری سنت هرساله دانشگاه علامه طباطبایی است و امسال نیز با بهره گیری از شعار سازمان جهانی گردشگری برای سال 2015، یعنی "یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت" در سطح بین المللی برگزار می شود تا برای استفاده هر چه بیشتر از فرصت های گردشگری پیش روی ایران تولید فکر صورت گیرد.

محورهای اصلی این همایش"گردشگری، تحکیم هویت ملی و تضمین صلح منطقه‌ای‌"، "گردشگری و تقویت بنیان‌های زیست محیطی"‌، "گردشگری و ترویج اقتصاد مقاومتی"‌، "گردشگری و تنوع اقتصاد شهری" و "گردشگری و توسعه خدمات اقامتی و تور گردانی" هستند که در سه بخش سخنرانی، پنل و کارگاه آموزشی توسط صاحبنظران داخلی و خارجی ارائه می شوند.

میهمانان ویژه این همایش دکتر دیوید ویور و دکتر رالف باکلی از دانشگاه گریفیت استرالیا، پروفسور جعفر جعفری از دانشگاه ویسکانسین آمریکا و دکتر سیامسودین عارف از دانشگاه تکنولوژی مالزی هستند که به ایراد سخنرانی و برگزاری کارگاه خواهند پرداخت.

سخنرانی درباره "پایداری جغرافیایی به عنوان چهارمین رکن گردشگری پایدار"، و کارگاه آموزشی "چگونگی نشر مقاله در مجلات تراز اول گردشگری دنیا"، توسط دکتر دیوید ویور با بیش از سی سال سابقۀ تدریس و پژوهش در حوزه های اکوتوریسم، گردشگری پایدار و مدیریت مقصد صورت می گیرد.

دیگر میهمان ویژه این همایش پروفسور جعفر جعفری بنیانگذار مجله برتر Annals of Tourism Research، سردبیر دایره المعارف گردشگری، و بنیان گذار فرهنگستان بین المللی مطالعات گردشگری، درباره انتقال دانش در صنعت گردشگری و همچنین "درک اجتماعی- فرهنگی از گردشگر و صنعت گردشگری" به ترتیب سخنرانی و کارگاه خواهد داشت.

دکتر رالف باکلی درباره "گردشگری، پارک ها و حفاظت" سخنرانی کرده و کارگاهی را با موضوع "پایداری گردشگری" هدایت می کند. این استاد دانشگاه دارای پژوهشهای متعددی درباره مدیریت محیطی، میمزی و پایش، مدیریت پروژه و مباحث مرتبط با گردشگری و محیط بوده و گردشگری حفاظت، مدیریت گردشگری ماجراجویانه، اصول و رویه های اکوتوریسم و اثرات محیطی اکوتوریسم از جمله مهمترین تألیفات ایشان است.

"گردشگری مذهبی در جهان مالایی، با ایده هایی از کشور اندونزی" موضوع سخنرانی دکتر سیامسودین عارف و "جهان بینی و گردشگری" موضوع کارگاه وی است. دکتر عارف در مرکز مطالعات پیشرفته دانشگاه تکنولوژی مالزی در زمینۀ اسلام، علوم و تمدن مشغول به فعالیت بوده و مطالعه بر روی شخصیت هایی چون ابن سینا، ابن عربی، سیف الدین العمیدی با تمرکز بر منطق، معرفت شناسی و متافیزیک؛ و همچنین محیط زیست و جایگاه حفاظت از آن از منظر اسلام، از حوزه های تحقیقاتی مورد علاقه وی است.

سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران در روز اول همایش و دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی در روز دوم پذیرای شرکت کنندگان خواهند بود. علاقمندان به شرکت در این رویداد می توانند به وبسایت www.trc.atu.ac.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است دانشکده جغرافیا و پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه مازندران، دانشگاه یزد، دانشگاه پیام نور، شرکت توسعه گردشگری مارکوپولوآسیا، کانون انجمن های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور، برج میلاد، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، معاونت اقصادی شهرداری مشهد، بانک کارافرین، آسایش گشت دنیا، عمان ایر، انجمن علمی- دانشجویی مدیریت گردشگری، خانه اندیشمندان علوم انسانی از جمله حامیان این همایش هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    6 0
    با کدام فرهنگ؟
  • ما A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    3 0
    چه زمانی همایش برگزار می شود با محوریتِ وضعیت اشتغال دانش آموختگان گردشگری، چه زمانی همایش برگزار می شود پیرامون شکاف های بنیادین اندیشه و تفکرِ عصر نوین گردشگری، چه زمانی هزینه این همایش هایِ بی ثمر و بدون خروجی صرف عمل به دستاوردهای علمی این حوزه می گردد. براستی چرا تعداد شاغلینِ دانشگاه و مثلا صنعت گردشگری سالهای سال است که ثابت مانده؟ آیا درگردشگری آنقدر قحط الرجال است که هر فردی از هر گروهی واماند عضو گروه مدیریت گردشگری علامه شود؟ اساسا چرا در گردشگری ایران فقط عده ایی خاص آزادی بیان و تریبون دارند و بقیه خیر؟؟؟ و هزاران چرای دیگر.........