تسنیم نوشت:امام جمعه کرمانشاه گفت: مجلس شورای اسلامی باید به نمایندگی از مردم برجام را بررسی می‌کند و برای مواردی که به مصلحت نیست تدبیر کند.

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با توصیه همگان به تقوی الهی اظهار داشت: در ملاحظه و دقت در نوشته برجام و قرارداد آن نباید مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه مذاکرات انجام شده برای لغو تحریم‌ها بود، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز بیان می‌شود با فلسفه توافق همخوانی ندارد، در بحث توافقات انجام شده هر اندازه طرف‌های مقابل قدم برداشتند و تحریم‌ها لغو شد، از داخل نیز باید تعهدات اجرا شود.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه ادبیات شرق و غرب با تفکر ما و انقلاب اسلامی سازش ندارد، بیان کرد: باید از همرنگ شدن با ادبیات سلطه پرهیز کنیم و در بیان مواضع آنچه که مورد پسند خداوند متعال، رسول خدا(ص) و دین اسلام است، اعلام شود.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه همه مسئولان وظیفه دارند در چارچوب منظومه فکری نظام ‌اسلامی حرکت کنند، تصریح کرد: همه باید در دایره اسلام که احدی حق خروج از این منظومه را ندارد، حرکت کرده و نظرها باید در این محدوده بیان شوند.

وی با توصیه همگان به مراقبت از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان، بیان کرد: نباید فریب ترفندهای دشمن را خورد، حتی اگر قرآن به دست بگیرند. زیرا مشاهده می‌کنیم که توطئه‌های دشمن منطقه را به آشوب کشیده و هزاران زندگی در منطقه از بین رفته است.

آیت‌الله علما یمن را مثالی روشن و واضح برای نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن بیان کرد و ادامه داد: در شش ماه گذشته ملت مظلوم و بی‌دفاع یمن زیر بمباران ایادی دشمن بودند، ولی هیچ مخالف و مجمع حقوق بشری وجود نداشته که آلام و دردهای ملت یمن را بیان کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با گوشزد به مسئولان برای مراقبت از ایجاد فرصت‌طلبی برای آمریکا، اظهار داشت: مسئولان نباید اجازه نفوذ و ورود را به آن‌ها بدهند زیرا استکبار تجربه و فنون نفوذ را بلد است.

آیت‌الله علما در ادامه افق جمهوری اسلامی ایران را پیشرفت علمی، صنعتی، جمعیتی و‌غیره بیان کرد و افزود: این کشور توانایی اداره جمعیتی تا 200 میلیون نفر را با برخورداری از علم، معنویت و صنعت پیشرفته دارد.

وی اقتصاد مقاومتی را تنها نقشه توسعه مطمئن کشور دانست و گفت: اقتصادی مقاومتی نیازمند مشارکت همگانی و برنامه‌ای طولانی مدت است تا کشور در اقتصاد به قدرت داخلی متکی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با توصیه به دولت و ملت برای تلاش و تحرک بیشتر، افزود: در تمامی مناطق کشور استعدادهایی وجود دارد که باید آنها را در جهت پیشرفت و توسعه کشور شناسایی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =