ایرنا نوشت: استاندار البرز گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حفظ فضای آرام و با ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی که در کشور به وجود آمده، بکار گرفته است.

سیدحمید طهایی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته کرج، افزود: حماسه سیاسی در سال 92 محقق شد وامروز دولت در تلاش برای عمل به وعده های خود است و در شرایطی که تحریم حاکم است، جز حمایت مقام معظم رهبری و مردم از دولت، نمی توانستیم پیش رویم.
وی با اشاره به اینکه تورم موج روانی خاصی را بوجود می آورد، ادامه داد: دولت با تدبیر تورم را به 14.6درصد کاهش داد. دولت بر خود سخت گرفته و ازهمه امکانات برای رفاه مردم بهره می برد.
استاندار البرز گفت: مبنای اقتصاد کشور در دولت تدبیرو امید اقتصادمقاومتی است و دراین بحث مهم اقتصاد کشور بر بنای توانمندی داخلی متکی شده است.
وی خاطرنشان کرد: بجای خام فروشی به دنبال فناوری های جدید برای عرضه در سطح بین الملل و ارتقای کیفیت داخلی هستیم، مثلا سنگ معدنی که به 110 دلار فروش می رود و 400 دلار وارد می کنیم، می توانیم با یک فناوری از آن بهره بیشتری ببریم.
طهایی با اشاره به اینکه دولت برغم محاصره اقتصادی تلاش می کند تا بودجه طرحهای عمرانی را افزایش دهد و هزینه های جاری خود را کم کند، گفت: شاهد آن هستیم درآمد همکاران ما در سازمان ها نسبت به گذشته بهتر نشده اما تلاش می کنند تا برای رفاه جامعه گام های بیشتری بردارند.
استاندارالبرز اضافه کرد: پرداختی های دولت درسال 92 نسبت به امسال کاهش یافته و دولت تلاش می کند تا رفاه اقتصادی را افزایش دهد.
وی با اشاره دید جهانیان به ایران اسلامی پس از توافق هسته ای، اظهار داشت: فضای خوبی در داخل و خارج کشور پس از توافق هسته ای بوجود آمده که باید نهایت بهره برداری را از آن به نفع خود داشته باشیم.
طهایی گفت: در استان البرز اکنون 20 شرکت خارجی آمادگی خود رابرای سرمایه گذاری اعلام کرده اند وهفت شرکت نیز درحال مطالعه هستند و با برخی نیز قرارداد اولیه آنها منعقد شده است.
وی خاطرنشان کرد: دفتر جذب سرمایه گذاری در استان البرز راه اندازی شده و با پنجره واحد، طراحی وب سایت دراین زمینه تلاش های اقتصادی خوبی داشتیم. درمجموع درتلاش هستیم تاآنچه درتوان داریم درفضای پرنشاط به مردم عرضه کنیم و رونق اقتصادی و تامین رفاه مردم نیز مورد توجه است .
وی یاد آورشد: درسال همدلی و همزبانی دولت و مردم با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در توسعه البرز تلاش می شود و درهفته گرامیداشت دولت 800فعال سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی در نشستی مسایل و نیازهای استان البرز را مورد رصد قرار دادند.
طهایی در ادامه به ضرورت نقد منصفانه اشاره کرد و افزود: هرکسی حق اظهار نظر دارد، اما باید نقدها صادقانه و با رعایت انصاف باشد، چراکه نباید این فضای وحدت بخش را بهم بریزیم.
وی گفت: مردم به برنامه های دولت یازدهم رای دادند با توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها بین مسوولان آمریکایی اختلاف افتاد و اگر آمریکا برجام را تصویب کند، تمکین او رانشان می دهد و اگر تصویب نکند، تعهداتش درجامعه جهانی تصویب نشده است.
استاندارالبرز، ایران اسلامی را جز کشورهای بزرگ جهان معرفی کرد و افزود: امسال سال سرنوشت سازی برای ایران اسلامی است و درفضای وحدت بخش باید کشور را درسطح داخلی و خارجی سربلند کنیم .
وی یادآورشد: با برگزاری انتخابات منسجم دردولت تدبیرو امید دنیا به این نتیجه میرسد که مقام معظم رهبری ، مردم و همه مسوولان نظام پیگیر شعارهای اسلامی هستند .
استاندارالبرز بخشی از اقتصاد کشور رامتکی به تعاون خواند و افزود: این مساله مهم دربحث اقتصاد کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .
وی با تاکید براینکه سیره ورفتار شهیدان دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر باید الگو قرار گیرد ادامه داد: درهفته دولت ، در استان البرز در هرروز یک شهرستان مورد بازدید قرار گرفت و درابتدای برنامه ها ادای احترام به مقام شامخ شهدا و پس از آن با برگزاری ملاقات های مردمی نیازهای استان البرز رصد شد .
استاندارالبرز گزارشی از عملکرد استانداری این استان درهفته دولت ارایه کرد و گفت: درهفته دولت 337 پروژه عمرانی ،کشاورزی ، خدماتی و تولیدی به بهره برداری رسید که دریکی از این پروژه ها به نام شرکت لابراتوار و داروسازی شفا در شهرک صنعتی بهارستان 350فرصت شغلی ایجاد شد .
وی خاطرنشان کرد: این شرکت در فازهای دیگر خود سه هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد می کند و تاکنون برای راه اندازی فاز اول آن یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است .
در حاشیه نماز جمعه این هفته کرج و در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان نمایشگاهی از بانکداری اسلامی به مناسبت سالروز بانکداری اسلامی برپا شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =