ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت که بدون وجود چنین ستادی استفاده از تمامی امکانات ملت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ممکن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران تاکید کرد:‌ دولت و رئیس‌جمهور باید در تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشند؛ موضوعی که مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان بر آن تاکید داشته‌اند.

وی یادآور شد: مجمع تشخیص مصلحت نظام قصد تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را داشت که به دلیل مخالفت برخی از دولتمردان به نتیجه نرسید. لازم است با عنایت و تاکید اخیر مقام معظم رهبری هرچه سریعتر این ستاد تشکیل شود؛ چرا که بدون آن نمی توان از تمامی امکانات مردم استفاده شود باید در این ستاد از نیروهای مردمی و بسیج استفاده کرد.

اهم اظهارات مصباحی مقدم در ادامه می آید: 

اقتصاد کشور در دو دهه ابتدای انقلاب الگوی بومی نداشت و دولت‌ها از الگوی اقتصاد سوسیالیستی و لیبرالیستی با تغییراتی استفاده می‌کردند؛ حال با ا بلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی الگوی بومی اقتصادی برای اقتصاد کشور طراحی شده است . الگویی برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی ملت ایران که پایه و آبشخور آن غرب و شرق نیستند.

 در همایش اقتصادی در تهران برخی سخنرانان بحران‌های پدید آمده را لازمه توسعه و رشد اقتصادی اعلام کردند، سخنی که درست نیست؛ چون بحران‌ها لازمه رشد و پیشرفت اقتصاد به شمار نمی‌آیند. این بحران‌ها در ذات اقتصاد سرمایه‌داری است. نباید این را قبول کنیم که اتفاقات رخ داده در اقتصاد غرب طبیعی است و ممکن است برای هر کشوری رخ دهد.

در حال حاضر جهان اسلام با تاسی از اقتصاد اسلامی همچنین بانکداری اسلامی با بحران مواجه نشده است؛ موضوعی که در ذهن غربی‌ها این سوال را به وجود آورده که ویژگی بانکداری و اقتصاد اسلامی چیست که دچار بحران نمی‌شود.

 همه چیز اقتصاد مقاومتی از علم و دانش بر می‌خیزد به همین دلیل دانشگاه‌ها،‌نخبگان، اساتید و دانشجویان باید وارد عمل شده و علم را به فناوری تبدیل کنند تا از قبل آن فناوری به محصول تبدیل شده و محصول را در نهایت تجاری‌سازی کنیم. این به معنای اتکای اقتصاد به دانش و فناوری است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mm A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    12 0
    والا این چیزی که ما از اقتصاد مقاومتی میبینیم مخصوصا در بخش دولتی کاهش درامد و قدرت خرید معلمان و ارتشیان ودر مقابل حقوق چند ده میلیونی مسئولین مطرح کننده ی این طرح ها هر طرح دیگه ای به اسم اقتصاد مقاومتی یک نتیجه بیشتر نداره : اختلاف طبقاتی
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    8 0
    حتما خودش هم عضوش باشه زمان جنگ تمام شده، الان دولت ها کارها را پیش می برند.
  • بدون نام ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    19 1
    اقايان محترم برنامه هاي اقتصادي رو بايد منتخب بيست مليون ارايه بده نه عضو كميسيون بودجه و برنامه و ديگران. چرا اينقدر دست رييس جمهور بسته است. خوب يه انتخابات زود هنگام برگزار كنند،