۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
حکم انحلال شورای شهر بیله سوار صادر شد

با حکم هیئت حل اختلاف کشور، شورای شهر بیله‌سوار که بخاطر اختلاف بین اعضا در انتخاب شهردار جدید بیش از دو سال ناتوان شده بود، منحل شد.

 شورای شهر بیله سوار مغان که با هزار و امید و آرزو از طرف مردم انتخاب شده بود نتوانست جواب اعتماد مردم را بدهد و در اولین وظیفه خود که همان انتخاب شهردار بود با وجود اختلافات  نتوانستند شهرداری برای شهر بیله سوار انتخاب کنند.

با این حکم در جلسه ای که در فرمانداری بیله سوار مغان برگزار شد  حکم انحلال شورای شهر ابلاغ و  دفتر شورای شهر تحویل گرفته شد و شهر بدون شورای شهر شد.

در این مورد فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اشاره به انحلال شورای اسلامی شهر بیله‌سوار این موضوع اظهار کرد: از دو سال پیش پارلمان محلی بیله‌سوار به دلیل اختلاف نظر اعضا نتوانسته بودند در انجام وظایف خود به ویژه انتخاب شهردار اقدامی مثبت و مناسب را انجام دهند که با نامه‌نگاری‌های انجام شده، هیئت حل اختلاف کشور رأی به انحلال شورای شهر بیله‌سوار داد.

آرام حلیم گفت: با وجود آن که در یک سال اخیر شورای شهر بیله‌سوار اقدام به انتخاب شهردار جدید کرده بود اما با توجه به رسیدگی این پرونده قبل از این انتصاب حکم انحلال به دست ما رسیده و ما نیز آن را به شورای شهر بیله‌سوار ابلاغ کردیم.

وی افزود: با انحلال شورای شهر بیله‌سوار مدیریت این مجموعه بر عهده فرمانداری است تا تعیین تکلیف در این زمینه انجام شود.

شهرام شاهدی  عضو شورای شهر بیله سوار در واکنش به حکم انحلال شورای شهر بیله‌سوار اظهار کرد: ما انحلال شورای شهر بیله‌سوار را قبول نداریم چراکه مسئولان امر یک طرفه به قاضی رفته‌اند و حکم غیرمنطقی صادر شده است.
 وی گفت: اگر شورای شهر بیله‌سوار در این مسئله ۳۰ تا ۴۰ درصد مقصر باشد، ۷۰ درصد تقصیرها بر گردن همان مسئولان استانی و شهرستانی است که در این ۱٫۵ سال هشت نفر گزینه شهرداری را معرفی کردیم اما هر کدام را به دلایل نامشخص و نامعلوم رد صلاحیت کردند.

این عضو شورای شهر بیله سوار به بهانه‌‌تراشی‌های مختلف در این زمینه اشاره کرد و گفت: برخلاف شهرهای همجوار گزینه‌هایی که ما معرفی کردیم اغلب افراد توانمند، با سابقه و حتی بازنشسته بودند که مسئولان استانی و شهرستانی به دلایل نامعلومی با آنها مخالفت کرده و اجازه ندادند تا در این ۱٫۵ سال ما بتوانیم شهردار را انتخاب کنیم.

وی افزود: به عنوان آخرین گزینه ما شاپور کریمی را به عنوان شهردار معرفی کردیم که بعد از سه ماه حکم او صادر شد، در حالی که ما ۲۷ اردیبهشت ماه امسال این فرد را برای معرفی نهایی به مسئولان امر اعلام کرده بودیم.

شاهدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به هیچ وجه حکم انحلال شورای شهر بیله‌سوار قابل قبول نیست و به جای آن که همه تقصیرها را به گردن پارلمان محلی بیندازند، بهتر است عامل اصلی اختلاف در شورای شهر بیله‌سوار شناسایی شود به طوریکه تاکنون از فرماندار گرفته تا استاندار جلسه‌ای ترتیب ندادند تا ریشه‌های این اختلاف و دو دستگی را پیدا کنند و اصلاً شایسته نیست رفتار اختلاف‌انگیز یک عضو را به پای دیگر اعضا بنویسند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =