مقام‌های محیط زیست انگلیس اعلام کرده‌اند که پس از ۲۰۰ سال یک ماهی به آبهای این کشور بازگشته است. این ماهی در تاریخ انگلیس مشهور است و حتی عامل مرگ یک پادشاه این کشور شناخته می‌شود.

انگلیسی‌ها ماهی لامپری(Lamprey) را یک ماهی باستانی می‌دانند که قدمتی بیشتر از دایناسورها دارد. حالا مقام‌های محیط زیست انگلیس اعلام کرده‌اند که با کاهش آلودگی صنعتی در رودخانه‌های این کشور این ماهی پس از ۲۰۰ سال برای اولین بار مشاهده شده است. این ماهی غذای مورد علاقه بسیاری از پادشاهان انگلیس بوده و به همین خاطر در صحنه‌هایی از سریال «بازی تاج و تخت» مدل آن به عنوان غذا مورد استفاده قرار گرفته است. در تاریخ انگلیس گفته می‌شود که هنری اول پادشاه این کشور به این ماهی علاقه بسیاری داشته و به خاطر خوردن بیش از اندازه این ماهی دچار مسمومیتی خاص شده و جانش را از دست داده است.



محققان می‌گویند این ماهی حتی ۲۰۰ میلیون سال قبل از دایناسورها در زمین وجود داشته اما در دو قرن اخیر به خاطر آلودگی‌های صنعتی انگلیس را ترک کرده بود. این ماهی علاوه بر این به خاطر شکل خاص دهان تونل مانندش مشهور است. لامپری آن‌قدر در جهان قدیمی است که بعضی‌ها به آن لقب فسیل زنده را داده‌اند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    26 7
    چقد چندشههههههه