در قم مطرح شد؛ معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی: عرصه بین المللی نیازمند ذهن راهبردی است

حوزه نوشت؛ معاون بین الملل جامعه المصطفی گفت: امروز فعالیت در عرصه‌های بین المللی نیازمند مدیرانی برخوردار از ذهن راهبردی است؛ تا ضمن بررسی و تحلیل مسائل روز جهانی، برنامه‌های منسجمی را برای مقابله با چالش‌های احتمالی ترسیم نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی در نشست عمومی معاونت ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی که در سالن جلسات ساختمان مرکز المصطفی در قم برگزار شد، با بیان این که هر انسانی در زندگی خویش همواره به دنبال موفقیت و سعادت است، تصریح کرد: الگوبرداری از شخصیت‌های موفق یکی از برجسته‌ترین روش‌ها، برای گام نهادن در مسیر کمال و سعادت است.
وی با تأکید بر این که آدمی همواره خط و مشی زندگی خویش را بر اساس سیره انسان‌های موفق ترسیم می‌نماید، ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، بهترین الگوی بشریت را سیره حیات پاک نبی مکرم اسلام محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) معرفی می‌نماید.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی تأمل در سیره انبیاء و اولیای الهی را یکی از مهمترین تأکیدات آموزه‌های دینی عنوان کرد و یادآور شد: سبک زندگی حضرت یوسف(ع) نیز یکی دیگر از الگوهایی است که قرآن کریم به زیبایی آن را ترسیم می‌نماید.
وی با بیان این که حضرت یوسف(ع) در سیره زندگی خویش بهره‌مندی از فیوضات دنیوی و اخروی را با یکدیگر جمع نموده است، اذعان داشت: قرآن کریم در آیات الهی، عامل رشد، کمال و موفقیت حضرت یوسف(ع) را در سه اصل بیان می‌کند.
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی با اشاره به این که آیات الهی نخستین مؤلفه موفقیت حضرت یوسف(ع) را نهادینه سازی تقوای الهی ذکر می‌کند، ابراز داشت: تقوای آدمی بستگی به نوع فعالیت‌های انسان دارد و نهادینه سازی تقوا در هر شخص، رابطه مستقیمی با عرصه‌ فعالیتی وی دارد؛ عرصه سنجش تقوای مدیر، مغازه‌دار، کارمند، روحانی، کشاورز و ... با یکدیگر متفاوت است.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی تصریح کرد: باید ضمن نهادینه سازی تقوای الهی، با محاسبه اعمال، تغیرات روحی و معنوی خویش را رصد نماییم.
وی صبر را از دیگر عوامل موفقیت حضرت یوسف(ع) از زبان آیات الهی عنوان کرد و ابراز داشت: صبر آدمی با ادامه فعالیت و روز افزون نمودن تلاش‌های انسان گره خورده است.
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی احسان و نیکوکاری را سومین عامل رشد و موفقیت حضرت یوسف(ع) دانست و یادآور شد: خداوند متعال هیچگاه، اجر محسنین را ضایع نمی‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی با بیان این که احسان و نیکوکاری منحصر در امورات مادی نیست، خاطرنشان کرد: انسان باید در این عصر که خداوند متعال زمینه‌های بسیاری را برای نشر معارف ناب الهی فراهم نموده، شبانه روز تلاش نماید.
سخنران این مراسم با تأکید بر این که در تاریخ اسلام چینن فرصت بی‌نظیری برای نشر معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام) فراهم نشده بود، ابراز داشت: باید با احسان و نیکوکاری، عمر خویش را صرف هدایت تشنگان معارف ناب الهی نماییم و پاسخگوی نیاز مخاطبان جهانی باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر بازشناسی شرایط روز جهانی، اظهار داشت: امروز فعالیت در عرصه‌های بین المللی کار عظیم، بسیار گسترده و نیازمند مدیرانی برخوردار از ذهن راهبردی است؛ تا ضمن بررسی و تحلیل مسائل روز جهانی، برنامه‌های منسجمی را برای مقابله با چالش‌های احتمالی ترسیم نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی به برخی از مؤلفه‌های مهم در عرصه کارشناسی حوزه بین الملل اشاره نمود و ابراز داشت: برای هدفمندی هر چه بیشتر فعالیت‌ها در عرصه بین الملل، سه کمیته "واحدها"، "ارتباطات" و "رصد و پایش تحولات" تشکیل شده است.
گفتنی است؛ در ادامه این مراسم، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های حجت الاسلام علی کاظمی، مدیر کل سابق روابط عمومی و بین الملل جامعه المصطفی، ناصر نجفیان به عنوان مدیر جدید این اداره کل معرفی شد.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام محمد مهدی دشتی نیز به عنوان رئیس اداره حج عمره جامعه المصطفی منصوب شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =