استاندار آذربایجان غربی : اولین اقدام دولت یازدهم ، ایجاد کارگروه ویژه برای احیای دریاچه ارومیه بود

سعادت استاندار آذربایجان غربی گفت : اولین اقدام دولت تدبیر و امید بعد از روی کار آمدن تشکیل کارگروه ویژه برای احیای دریاچه ارومیه بود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجام غربی در 43 امین کنگره بزرگداشت شهدای دانشگاه تبریز و علوم پزشکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت : برگزاری مراسم بزرگداشت یاد شهدا برای زنده نگه داشتن راه شهیدان است و ما باید با برگزاری چنین مراسماتی یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم.

وی افزود : در زمانی که استان آذربایجان غربی درگیر اختلاف و مسائل امنیتی و مناقشات سیاسی بین مسئولان بود دانشگاه تبریز با تربیت فارغ التحصیلان توانست تاثیر شگرفی بر کشور و منطقه بگذارد که از آن جمله شهید عطایی با شگرد خاص خود وحدت و انسجام را به این استان بخشید ، که اکنون وی را میتوان بنیان گذار همدلی و همزبانی در این استان نامید.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد : بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بدلیل اختلافات بوجود آمده در زمان صدام در کشور عراق مهاجران زیادی از این کشور بسوی استان ما سرازیر شدند و حالا مسئله داعش در منطقه بعنوان یکی از مسائل مهم تلقی می شوند بطوری که در سال 93 نزدیک به ده هزار و در پنج ماهه سال 94 بیش از 20هزار نفر از مهاجرین کشورهای شرقی که در حال گذر از مرز استان ما برای پیوستن به این گروه بودند دستگیر شدند.

سعادت گفت : مسئله دریاچه ارومیه یکی از بحث های جدی و اصلی منطقه و بعنوان یکی از تالاب های بین المللی به شمار می رود و خوشبختانه دولت تدبیر و امید بعنوان یکی از اولویت های مهم خود احیای این دریاچه را قرار داده است.

استاندار آذربایجان غربی افزود : دانشگاه های تبریز ، ارومیه و همکاری دانشگاه صنعتی شریف در حال کار و تحقیق برای احیای هر چه سریع تر دریاچه هستند و دولت نیز در این شرایط تنگنای مالی توانسته بودجه این اقدام را تامین کند. در همین راستا و در هفته دولت توانستیم 1357 هکتار آبیاری قطره ای برای باغات اطراف دریاچه افتتاح کنیم.

وی اظهار داشت : درآمد سرانه مردم در استان آذربایجان غربی 40 درصد از میانگین کشوری کمتر است و تورم در استان در حالی که وزیر اقتصاد 15 درصد اعلام کرده 18.6 درصد است . وضعیت سلامت و سواد نیز میانگین پائینی دارد و باید با توجه ویژه بتوانیم میانگین استان را بهبود ببخشیم.

سعادت بیکاری در آذربایجان غربی را 40 درصد عنوان و تصریح کرد : در ابتدای دولت نزدیک به 1700 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و پروژه های موجود داشتیم که تلاش داریم با مدیریت بدون پول تا پایان دولت به پرداخت این بدهی ها اقدام کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =